loader image

جستجو

روابط ایران و اماراات

آروتزشوا: اسرائیل نگران روابط گرم امارات با ایران است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

پایگاه «آروتزشوا» روابط حسنه و گرم اخیر بین امارات و ایران را سبب نگرانی رژیم صهیونیستی دانست و علت اصلی سوق پیدا کردن کشورهای عربی به‌سمت ایران را ضعف آمریکا خواند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، به نقل از پایگاه آروتزاشوا درباره روابط بهتر امارات با ایران نوشت: یک مقام اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) می‌گوید که ضعف آمریکا باعث شده تا امارات به دنبال روابط بهتری با ایران باشد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هیوم می‌گوید؛ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نگران روابط حسنه بین امارات متحده عربی و ایران شده است.

انتظار می‌رود که یک هیئت عالی‌رتبه به زودی به تهران برود تا در مورد تقویت روابط بین دو کشور مذاکره کند. عزیمت این گروه با دیدار «انور قرقاش» -مشاور ارشد ولیعهد امارات- «شاهزاده محمد بن زائد بن سلطان آل نهیان» و «علی باقری کنی» -رییس هیئت ایرانی در مذاکرات هسته‌ای وین- همزمان شده است.

قرقاش در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: «من امیدوارم که عزیمت این هیئت به تهران هر چه زودتر اتفاق بیافتد و تمامی دوستان ما آگاه به این امر هستند. هدف ما تغییر و تحول است».

در همین زمان، وزیر خارجه امارات «عبدالله بن زائد» از دمشق دیدار داشت که متحد تهران است و یک تماس تلفنی نیز با «حسین امیرعبداللهیان» -وزیر خارجه ایران- داشت.

یک مقام ارشد در نظام سیاسی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  ضمن ابراز این مسئله که این تحولات بسیار نگران کننده است گفت: «امارات در مسیر بازی قطر قرار گرفته است». منظور وی، روابط خوب قطر با غرب از جمله آمریکا و هم‌چنین، روابط عالی‌اش با ایران، اخوان‌المسلمین و عناصر افراطی اسلام‌گرا است.

این مقام علت چرخش امارات به سمت ایران را ضعف دولت بایدن دانست. «توافقات ابراهیم به وجود آمد زیرا آمریکا تبلیغ می‌کرد که این توافقات قوی هستند و می‌توان به آنها اعتماد کرد. وقتی که وضع به این صورت نباشد، طرف‌ها هر کدام نتیجه متفاوتی می‌گیرند.»

«بنیامین نتانیاهو» -نخست وزیر سابق اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- ماه قبل حرفی مشابه این زد. او گفت: «آنها به سمت ایران سوق پیدا کرده‌اند زیرا ضعفی در اینجا هست. آنها احساس می‌کنند که تغییری در واشنگتن و تغییری در اورشلیم رخ داده است. پیشرفت تحولات بین کشورهای خلیج (فارس) و اسرائیل به خطر افتاده است.»