loader image

جستجو

Release of 15 million barrels of oil from strategic reserves

هیل:
آزادسازی 15 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هیل» در گزارشی از آزادسازی 15 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک ‌آمریکا خبر داد و نوشت: این کار پس از آن صورت می‌گیرد که اوپک پلاس در اوایل ماه اکتبر اعلام کرد تولید نفت خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌روزنامه هیل در گزارشی خبر داد: مقامات دولت بایدن قصد دارند روز چهارشنبه اعلام کنند که آمریکا 15 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود آزاد خواهد کرد.

این 15 میلیون بشکه آخرین قسط از پرداخت 180 میلیون بشکه‌ای است که در ماه مارس اعلام شد و در حالی است که قیمت انرژی در کمتر از یک ماه مانده به روز انتخابات دوباره افزایش می‌یابد.

افزایش قیمت‌ها ‌به‌عنوان یک تنش برای دموکرات‌ها ظاهر شده است زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد یکی از موضوعاتی است که رای‌دهندگان در هنگام رفتن به سمت صندوق‌های رای به آن توجه می‌کنند. رای‌گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ها از این هفته آغاز شد.

این کار پس از آن صورت می‌گیرد که اوپک پلاس در اوایل ماه اکتبر اعلام کرد تولید نفت خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز کاهش داده است. قیمت نفت در ماه سپتامبر تا 75 دلار در هر بشکه کاهش یافت و پس از اعلام اوپک به بیش از 90 دلار بازگشت. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت اکنون به 83 دلار در هر بشکه رسیده است.

در پاسخ به سوالی درباره امکان محدود کردن صادرات نفت، مقامات همچنین گفتند که «همه گزینه‌ها را روی میز نگه می‌دارند.»

ذخایر نفت آمریکا اکنون در پایین‌ترین سطح خود از اواسط دهه 1980 قرار دارد و مقامات ارشد دولت، شامگاه سه‌شنبه برنامه‌ای را برای بازخرید نفت خام برای تکمیل ذخایر استراتژیک نفت اعلام کردند و این امر سیگنالی از بازار به تولیدکنندگان ارسال کرد که به پمپاژ نفت قبل از انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر ادامه دهند.

یک مقام ارشد دولت گفت، بایدن از بخش انرژی می‌خواهد که «این سیگنال را بگیرد و تولید را افزایش دهد» و مطمئن شود که «قیمت مناسب» را به مصرف‌کننده می‌دهند.

وزارت انرژی همچنین قانونی وضع خواهد کرد که به آن اجازه می‌دهد از طریق مناقصه‌های رقابتی، قراردادهایی با قیمت ثابت منعقد کند.