loader image

جستجو

Long-range anti-cruise interceptor missile test

تایمز اسرائیل:
آزمایش موشک رهگیر ضد کروز دوربرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «تایمز اسرائیل» در یادداشت خود با اشاره به بیانیه وزارت دفاع اسرائیل از موفقیت آزمایش موشک رهگیر ضد کروز دوربرد، نوشت: این سیستم توانایی خود در انهدام انواع هدف‌ها را نشان داد و «برتری نیروی دریایی» را تضمین می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه تایمز اسرائیل در یادداشت خود نوشت: ارتش و وزارت دفاع اسرائیل (رژیم صهیونیستی) اعلام کردند نیروی دریایی این کشور آزمون موشک رهگیر دوربرد علیه موشک کروز «پیشرفته»‌ را با موفقیت به پایان برده است.

ارتش و وزارت دفاع گفتند این سیستم توانایی خود در انهدام انواع هدف‌ها را نشان داد و «برتری نیروی دریایی» را تضمین می‌کند.

موشک LRAD که بخشی از سیستم دفاعی Barak MX است را صنایع هوافضای اسرائيل(رژیم صهیونیستی)  و شاخه پژوهش و توسعه وزارت دفاع که مخفف عبری نام آن MAFAT است، تولید کرده است.

بنا به بیانیه مشترک، در آزمون امروز، رزمناو سعر دسته ۶ رزمناو INS مگان پس از تشخیص «هدفی با شباهت به موشک کروز پیشرفته» موشک را پرتاب کرده و هدف را سرنگون کرد.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  گفت موشک مزبور قادر است چندین خطر هوایی، از جمله چندین هواپیما، پهپاد، موشک کروز، راکت‌های هدایت‌نشده و موشک زمین به هوا را تشخیص داده و منهدم کند.

ارتش در بیانیه‌ای گفت «این سامانه متشکل از لایه بااهمیتی از توانایی‌های پدافند هوایی نیروی دریایی، حصول برتری نیروی دریایی و مشارکت در اقدام ارتش در تفوق بر شمار متنوعی از تهدیدها و سناریوهای آبی و خشکی است».

این خبر چند هفته پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و گروه تروریستی حزب‌الله هنگامی که این گروه تهدید کرد تأسیسات گازی اسرائیل را منهدم می‌کند، اعلام شد.

پس از بیش از یک سال، مذاکره با میانجیگری ‌آمریکا، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و دولت لبنان هر دو ماه گذشته با آخرین متن قرارداد مرز دریایی موافقت کردند.