loader image

جستجو

West Asia did not support Washington in its confrontation with Russia

آسیاتایمز: غرب آسیا از واشنگتن در رویارویی با روسیه حمایت نکردند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «آسیا تایمز» در یادداشت تازه خود با اشاره به استدلال روزنامه‌نگاران غربی از برتری پناهندگان اوکراین نسبت به پناهندگان مسلمان،‌ تاکید کرد غرب آسیا از واشنگتن در رویارویی با روسیه حمایت نکردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه آسیا تایمز در یادداشت تازه خود به‌قلم «ام‌کی بادراکومار» نوشت:‌حتی یک کشور مسلمان از واشنگتن در رویارویی با روسیه حمایت نکرده است.

جامعه جهانی از تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش در ناتو از یک سو و روسیه از سوی دیگر که به شدت در آستانه یک رویارویی نظامی قرار دارد، نگران است.

روزنامه‌نگاران غربی با شور و شوق استدلال کرده‌اند که این پناهندگان مانند آن دسته از انسان‌های کشورهای مسلمان نیستند که به اروپا برای پناهندگی می‌روند، این پناهندگان اوکراینی مسیحی هستند و آن هم با موهای بور و چشمان روشن!

زمانی است که مسائل دردناک فرا می‌رسند و روکش فرهنگ و مدرنیته اروپایی‌ها از بین می‌رود و ماهیت واقعی انسان با تمام زمختی برهنه‌اش نمایان می‌شود.

اگر گزارش‌ها را باور کنیم، عربستان بی‌پرده از توجه به درخواست‌های دولت بایدن برای شکستن اتحاد انرژی خود با روسیه (موسوم به اوپک پلاس) خودداری کرد.

رقیب عربستان، ایران و سوریه آشکارا از روسیه حمایت کرده‌اند. ترکیه پیشنهاد میانجیگری بین روسیه و اوکراین را داد و در واقع در تنظیم مذاکرات در بلاروس نقش داشت.

با این حال، این اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است که به یاد ماندنی‌ترین کار را در قبال روسیه انجام داد. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از انتقال سیستم دفاع موشکی گنبدی خود به اوکراین که می‌توانست در مناقشه کنونی بازی را تغییر دهد، با این ادعا که نمی‌خواهد علیه روسیه اقدامی کند، جلوگیری کرد.

سپس درخواست دولت بایدن برای حمایت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از قطعنامه علیه روسیه مطرح شد. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از این کار امتناع کرد. آمریکا نیز نارضایتی خود را در خصوص این مسئله اعلام کرد.

اوکراین مانند هیچ کشور دیگری برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیست.

بر اساس دایره‌المعارف هولوکاست، «آلمانی‌ها تا قبل از اینکه شوروی کنترل کی‌یف را در سال 1943 دوباره بدست گیرد، به انجام قتل‌های دسته‌جمعی در این مکان ادامه دادند. در این دوره، آلمان، یهودیان، غیرنظامیان اوکراینی و اسرای جنگی شوروی را تیرباران کردند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در شرایط حساسی قرار گرفته است. آمریکا متحد نزدیک اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است و بنت بر خلاف بنیامین نتانیاهو، یک خط مشی محتاطانه را طی کرده است تا اجازه ندهد اختلافات با دولت بایدن به مناقشه تبدیل شود.

از سوی دیگر، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) رابطه بسیار ویژه ای با روسیه دارد، زیرا این کشور نیز از دست مهاجمان غارتگر نازی آسیب‌های زیادی دیده است.

امارات، متحد سرسخت آمریکا در منطقه غرب آسیا، دو بار در روزهای اخیر به قطعنامه‌های مورد حمایت آمریکا در محکومیت روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، رای ممتنع داد.