loader image

جستجو

America and NATO's readiness to respond to Zelensky's victory plan

اوراسیا دیلی:
آمادگی آمریکا و ناتو برای‌ پاسخگویی به «طرح پیروزی» زلنسکی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه « اوراسیا دیلی» در گزارشی از آمادگی آمریکا و ناتو برای پاسخگویی به طرح پیروزی زلنسکی خبر داد و اعلام کرد: مشکل مقامات اوکراینی این است که انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در آمریکا، کمک‌های امنیتی آینده اوکراین را با تردید مواجه می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه اوراسیا دیلی در گزارشی اعلام کرد: سفر زلنسکی به آمریکا واکنشی را برانگیخته که اوکراین روی آن حساب باز کرده و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های دوربرد را برای کی‌یف لغو نکرده است.

با این وجود، هفته آینده زلنسکی در نشست گروه تماس دفاع از اوکراین در پایگاه رامشتاین در آلمان، فرصت دیگری برای ارائه «طرح پیروزی» به بایدن خواهد داشت.

به گفته یک دیپلمات ناشناس یکی از کشورهای غربی، اوکراین می‌تواند در این نشست روی کمک‌های دیگری حساب کند.

‌به‌ویژه، گفت‌وگوکننده گفت، کشورهای ناتو در حال بررسی امکان ارائه «گام‌های ملموس‌تر» به کی‌یف برای عضویت آتی در این ائتلاف هستند.

اگرچه، احتمالاً، این اقدامات آن‌قدر که طرف اوکراینی می‌خواهد فوری نخواهد بود. فایننشال تایمز نیز از این واقعیت که بایدن با پیشرفت در موضوع عضویت آینده اوکراین در ناتو موافقت کند، خبر داد.

به گزارش ورد پرس، مشکل مقامات اوکراینی این است که انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در آمریکا، کمک‌های امنیتی آینده اوکراین را با تردید مواجه می‌کند.

تیم زلنسکی تلاش کرد تا قبل از پایان دوره ‌‌‌ریاست‌جمهوری بایدن را متقاعد کند که از «طرح پیروزی» حمایت کند، اما بعید است که کاخ سفید اقدامات نامطلوب انجام دهد تا کارزار کامالا هریس، نامزد دموکرات ‌‌‌ریاست‌جمهوری آمریکا را به خطر نیندازد.

«طرح پیروزی» زلنسکی ‌به‌طور کامل علنی نشده است. به گفته فایننشال تایمز، علاوه بر دعوت به ناتو، شامل عرضه «مقدار عظیم» تسلیحات غربی به اوکراین است.

کی‌یف برای پیوستن سریع به ناتو در ماه سپتامبر سال 2022 درخواست داده است.

بیانیه اصلی نشست ماه ژوئن این ائتلاف در واشنگتن می‌گوید که «آینده اوکراین در ناتو است»، این کشور از نظر سیاسی روز به روز بیشتر با این بلوک ادغام می‌شود.

اما یک مقام رسمی دعوت‌نامه تنها زمانی به کی یف ارسال می‌شود که «متفقین موافقت کنند و تمام شرایط لازم برآورده شود.»