loader image

جستجو

Iran's preparation for a nuclear attack and an alarm for Israel

المانیتور:
آمادگی ایران برای حمله هسته‌ای و زنگ خطر برای اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «المانیتور» در گزارشی از آمادگی ایران برای حمله هسته‌ای و زنگ خطر برای اسرائیل،‌ خبر داد و نوشت: اسرائیل نیز در حال درک این موضوع است که ایران در فاصله نزدیکی از قرار گرفتن در لیست کشورهای هسته‌ای قرار دارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه المانیتور در گزارشی به‌قلم «بن کاسپیت» خبر داد: روسای امنیتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اخیراً نه‌تنها از اقدامات ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، بلکه در مورد توانایی‌های رو به رشد تهران برای حمله هسته‌ای نظامی نیز نگران شده‌اند.

در عین حال، اطلاعات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال کار برای تعیین مرحله دقیق توسعه سلاح‌های هسته‌ای ایران است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اکنون نگران پیشروی ایران به سمت «گروه تسلیحاتی» خود است. به نظر می‌رسد اظهارات هالوی در این هفته درباره «تحولات منفی» نشان می‌دهد که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اطلاعات خود را با داده‌های آمریکایی تطبیق داده است.

بر اساس یک ارزیابی، گروه‌های مختلفی از متخصصان ایرانی وظیفه رسیدگی هم‌زمان به چالش‌های مختلف فناوری تسلیحات را در یک فرآیند موازی و نه ترتیب سریالی بر عهده دارند. کارشناسان اطلاعاتی همیشه می‌دانستند که ردیابی تسلیحات سخت‌تر از فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم است که مشخصات اطلاعاتی قابل‌توجهی دارد.

به هر طریقی، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیز در حال درک این موضوع است که ایران در فاصله نزدیکی از قرار گرفتن در لیست کشورهای هسته‌ای قرار دارد.

یک روز قبل از سخنان هالوی، سرلشکر «آهارون حلیوا» -رئیس اطلاعات نظامی- سخنرانی خود در کنفرانس را بر شریک اصلی ایران در غرب‌آسیا، دبیر کل حزب‌الله، حسن نصرالله متمرکز کرد. حتی در حالی که به نظر می‌رسد ایران در حال پیشرفت به سمت تحقق جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود است، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) فرسایش قدرت بازدارندگی خود را در برابر حزب‌الله تشخیص داده است.

حلیوا با اشاره به اینکه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از دخالت نصرالله در اعزام مهاجمی که از لبنان نفوذ کرد و تلاش کرد یک بمب‌گذاری بزرگ در روز 13 مارس انجام دهد، اطلاع دارد، افزود که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌داند که نصرالله در حال حاضر چه برنامه‌ای دارد.

ارزیابی پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران با تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که هفته گذشته در رسانه‌های اسرائیلی و دیگر فاش شد، تقویت شد که گفته می‌شود ایران در حال تکمیل ساخت تأسیسات زیربنایی جدید در عمق ۸۰ متری (۲۶۲ فوت) در زیرزمین است.

یک منبع اطلاعاتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که نخواست نامش فاش شود به المانیتور گفت: «چنین عمقی برای آن‌ها در برابر آخرین مهمات منهدم‌کننده سنگرهای آمریکا مصونیت خواهند داشت».

«اگر همه این داده‌ها را کنار هم بگذارید، یک هشدار خطر استراتژیک واقعی دریافت خواهید کرد.»