loader image

جستجو

ISIS preparation for 2023

اف‌ای‌اس‌ام:
آمادگی داعش برای سال 2023

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اف ای اس ام» نوشت: کارشناسان نظامی و مقامات پنتاگون در مقاله اختصاصی واشنگتن تایمز که روز پنجشنبه منتشر شد هشدار دادند که داعش برای تجدید حیات و انتقام‌جویی در سال 2023 آماده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ «لورن موی» یادداشتی در نشریه اف‌آی اس ام منتشر کرده که در آمده است: از زمان آزادسازی تمامی مناطق تحت کنترل داعش در 23 مارس 2019، گروه تروریستی القاعده، عمدتاً از سرفصل‌های خبری ناپدید شده‌اند.

با این حال، این گروه همچنان یک تهدید فعال با ائتلاف جهانی برای شکست داعش است که هنوز برای جلوگیری از تجدید حیات این گروه فعال است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اخیراً گزارش داد که در سال 2022 بیش از 313 عملیات علیه داعش در عراق و سوریه انجام شده است که منجر به بازداشت 374 عامل داعش و کشته شدن 686 عامل دیگر شده است.

قدرت داعش ممکن است همانند یک دهه پیش نباشد، اما با هزاران جنگجو در صفوف خود، این گروه هنوز کاملاً قادر به انجام حملات تروریستی مرگبار است.

واشنگتن تایمز گزارش داد که برخی از تحلیلگران آمریکایی نسبت به «غفلت استراتژیک» آمریکا و متحدانش نسبت به خطر ظهور مجدد داعش هشدار می‌دهند.

در حالی که سنتکام بر این باور است که عراق و سایر شرکا، تلاش خود را در ائتلاف ریشه‌کن کردن رهبران داعش برای بی‌ثبات نگه داشتن شبکه تروریستی نشان داده‌اند، نگرانی‌ها در مورد تجدید حیات در آینده وجود دارد.

روز پنجشنبه، یک بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه اعلام کرد که آمریکا و ترکیه به‌طور مشترک برای مختل کردن تأمین مالی داعش با مسدود کردن دارایی‌های چهار عضو اصلی این شبکه اقدام کردند.

خطر «نسل بعدی» از جنگجویان داعش، برخی از مقامات را بر آن داشته است که خواستار بازگرداندن کودکان به کشورهای خود شوند.

تحلیلگران دیگری که واشنگتن تایمز به آن‌ها اشاره کرده‌اند هشدار داده‌اند که خلأ در خدمات دولتی و توانایی‌های نظامی، زمینه را برای احیای سریع این گروه تروریستی فراهم کرده است.