loader image

جستجو

Americans are tired of sending money to Ukraine

واشنگتن اگزمینر:
آمریکایی‌ها از ارسال پول به اوکراین خسته شده‌اند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «واشنگتن اگزمینر» در گزارشی به نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان اشاره کرد که  اعلام شده اکثریت، 55 درصد، می‌گویند که کنگره نباید مجوز بودجه اضافی برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه را بدهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه واشنگتن اگزمینر در گزارشی به‌قلم «بایرون یورک» نوشت: آمریکایی‌ها از ارسال پول به اوکراین خسته می‌شوند. «جو بایدن» اغلب گفته است که آمریکا به کمک‌های نظامی به اوکراین «تا زمانی که طول بکشد» تا در جنگ با روسیه پیروز شود، ادامه خواهد داد.

برای مثال، در تاریخ 25 ژانویه سال جاری، بایدن به ولودیمیر زلنسکی گفت: «ما تا هر زمانی که طول بکشد با شما هستیم.»

ماه گذشته، بایدن گفت: «تعهد ما در قبال اوکراین تضعیف نخواهد شد. ما امروز، فردا و تا زمانی که طول بکشد از آزادی دفاع خواهیم کرد.»

اما اکنون که یک سال و نیم از جنگ می‌گذرد، به نظر می‌رسد اکثر آمریکایی‌ها از تعهد نامحدود بایدن حمایت نمی‌کنند.

نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که اکثریت، 55 درصد، می‌گویند که کنگره «نباید مجوز بودجه اضافی برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه را بدهد.»

اکثریت کوچک‌تر دیگر، 51 درصد، می‌گویند که آمریکا «در حال حاضر تلاش‌های کافی برای متوقف کردن اقدامات نظامی روسیه در اوکراین انجام داده است.»

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر گروه‌های جمعیتی با تعهد نامحدود مخالف‌اند. نژاد، جنس، سن، درآمد یا هر چیز دیگری تفاوتی ایجاد نمی‌کند، اکثریت می‌گویند کنگره نباید بودجه اضافی برای جنگ را مجاز کند.

البته عاملی که تفاوت ایجاد می‌کند، وابستگی سیاسی است. 62

درصد از دموکرات‌ها می‌گویند کنگره باید بودجه اضافی را مجاز کند،

درحالی‌که 55 درصد از مستقل‌ها و 71 درصد از جمهوری‌خواهان می‌گویند کنگره نباید مجوز پول بیشتری بدهد.

افرادی که خود را لیبرال می‌نامند (69%) از بودجه بیشتر حمایت می‌کنند، درحالی‌که افرادی که خود را میانه‌رو (56 درصد) و محافظه‌کاران (69%) می‌خوانند با بودجه بیشتر مخالف هستند. ا

ین‌یک تلاش جنگی است که توسط لیبرال‌ها حمایت می‌شود و همه با آن مخالفت می‌کنند.

اختلافات در مورد اینکه آیا آمریکا قبلاً تلاش کافی برای متوقف کردن اقدامات نظامی روسیه در اوکراین انجام داده است مشابه است. 61

درصد از دموکرات‌ها می‌گویند که آمریکا باید کارهای بیشتری انجام دهد، درحالی‌که 56 درصد از مستقل‌ها و 59 درصد از جمهوری‌خواهان می‌گویند که آمریکا به‌اندازه کافی کار انجام داده است.

اکثر لیبرال‌ها از آمریکا می‌خواهند کارهای بیشتری انجام دهد، درحالی‌که میانه‌روها و محافظه‌کاران می‌گویند که آمریکا قبلاً تلاش‌های کافی انجام داده است.

این نظرات به این معنا نیست که آمریکایی‌ها می‌خواهند کشورشان هیچ کاری برای کمک به اوکراین انجام ندهد.

نظرسنجی‌ها تعدادی از گزینه‌ها را فهرست کردند و دریافتند که اکثریت آن‌ها از «کمک آمریکا در جمع‌آوری اطلاعات» برای نیروهای اوکراینی حمایت می‌کنند.

اکثریت نیز از «آموزش نظامی» برای نیروهای اوکراینی حمایت می‌کنند. افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند پرسیدند که آیا مردم از «سلاح‌ها» یا «نیروهای ارتش آمریکا برای شرکت در عملیات‌های جنگی» یا «شکل دیگری از کمک» حمایت می‌کنند و دریافتند که هیچ یک از این گزینه‌ها از حمایت اکثریت برخوردار نیستند.

در مورد احتمالا بزرگ‌ترین سؤال، اینکه آیا رأی‌دهندگان از «نیروهای نظامی آمریکا برای شرکت در عملیات‌های رزمی» حمایت می‌کنند، فقط 17 درصد پاسخ مثبت دادند.

اکثریت عظیم و دو حزبی با چنین حرکتی مخالف هستند، همان‌طور که از ابتدای جنگ مخالف بودند.

بایدن متعهد شده است که نیروهای آمریکایی را به اوکراین اعزام نکند و اگر او این موضع را تغییر دهد، مخالفت‌های زیادی وجود خواهد داشت.

البته همه این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا به‌طور جدی آغاز می‌شود.

بایدن، به‌رغم تمام صحبت‌هایی که در مورد رابرت اف کندی جونیور یا کورنل وست( فیلسوف آمریکایی) آبقبثثبمنآبقلرثبقلرثقفبلربیزآفلفثآآلافاف می‌شود، حداقل تاکنون رقابت واقعی در رقابت دموکرات‌ها ندارد. دموکرات‌هایی که مخالف افزایش بودجه اوکراین هستند و تعداد زیادی از آن‌ها، تقریباً یک‌سوم حزب جایی برای رفتن ندارند.

طرف جمهوری‌خواه متنوع‌تر است. رئیس‌جمهور پیشین، دونالد ترامپ، قول داده است که پس از روی کار آمدن و دستیابی به قدرت، مناقشه را به‌سرعت حل کند.

او نگفته است که چگونه این کار را انجام خواهد داد. نامزد مقام دوم، فرماندار ران دیسانتیس  نیز در مورد موقعیت خود معلق است.

هفته گذشته، برت بایر، خبرنگار فاکس نیوز، از دیسانتیس در مورد اوکراین پرسید که چه می‌کنید؟ و در پاسخ بسیار مبهم بود:

ما به یک صلح پایدار در اروپا بدون پاداش دادن به تجاوزات پوتین نیاز داریم.

ما نمی‌خواهیم این موضوع برای 10، 20، 30، 40 سال آینده مطرح شود. خوب، چگونه به آن هدف می‌رسیم؟

اروپایی‌ها باید سهم خود را انجام دهند. من فکر می‌کنم باوجوداینکه مهمات خود را تا سطوح بحرانی کاهش داده‌ایم، برخی از ذخایر تسلیحات خود را کاهش داده‌ایم، موارد احتمالی دیگری نیز داریم که باید نگران آن باشیم؛

بنابراین من به‌عنوان رئیس‌جمهور، ابتدا تهدید چین را در اولویت قرار می‌دهم. من منابع و قدرت بیشتری در اقیانوس هند و اقیانوس آرام خواهم داشت.

من همچنین با مسائل مربوط به نیمکره خودمان، از مرزهایمان و برخی از تهدیدات آنجا، برخورد خواهم کرد و سپس من حاضرم با اروپایی‌ها کار کنم؛

اما فکر می‌کنم هدف باید این باشد، اجازه دهید آن را به یک نتیجه پایدار برسانیم. من فکر می‌کنم این امر که اروپایی‌ها به‌طورجدی باید رهبری را بر عهده بگیرند، به تلاش برای به نتیجه رسیدن این مسئله کمک خواهد کرد.