loader image

جستجو

America should prevent Russia from using energy weapons

نشنال اینترست:
آمریکا باید مانع استفاده روسیه از سلاح انرژی شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نشنال اینترست» نوشت: دولت بایدن تلاش می‌کند از اوکراین در برابر روسیه دفاع کند، اما سیاست‌های آب و هوایی آن این حمایت را تضعیف می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در یادداشتی به‌قلم «دان ریتر» نوشت:  انرژی، سلاح اصلی روسیه در جنگ علیه اوکراین است؛ چرا؟

زیرا منابع انرژی نفت، گاز و زغال‌سنگ، هزینه پرسنل روسیه و همچنین موشک‌ها، توپخانه، تانک‌ها، مهمات و پهپادها را می‌پردازند که باعث ویران شدن اوکراین می‌شوند.

‌به‌رغم موفقیت اروپا در کاهش واردات انرژی از روسیه، کمبود جهانی، رکود انرژی آمریکا و محدودیت‌های تولید اوپک پلاس، منجر به افزایش شدید قیمت‌ها شده است.

در واقع، درآمد روسیه از انرژی از کشورهای اروپایی، تقریباً مانند قبل از جنگ باقی مانده است.

اروپا روزانه نزدیک به یک میلیارد دلار به نظام ولادیمیر پوتین پرداخت می‌کند، حتی در حالی ‌که انرژی بسیار کمتری برای پول خود دریافت می‌کند.

هند و دیگران در جنوب جهان در قبال جنگ پوتین بی‌طرف مانده‌اند، نه به این دلیل که با مردم اوکراین همدردی نمی‌کنند، بلکه به این خاطر که برای اداره اقتصاد خود به نفت و گاز وابسته هستند.

اگر آمریکا مایل به پاسخگویی به نیازهای آن‌ها نیست، باید به‌جای دیگری نگاه کند که به معنای واقعی کلمه روسیه است.

ما شدیداً نیاز داریم تا با توسعه تولید خود و در نتیجه تسلیح مجدد خود، در جهت خلع سلاح روسیه از سلاح قدرتمند انرژی خود کار کنیم.

در حالی ‌که روسیه جنگ خود در اوکراین را با تولید و فروش مقادیر زیادی نفت، گاز و زغال‌سنگ تأمین می‌کند.

دولت بایدن اجاره‌نامه‌های جدید و مجوزها را محدود نموده و از مقررات فوق‌العاده وزارت کشور و آژانس حفاظت از محیط‌زیست برای افزایش قیمت استفاده می‌کند.

آمریکا دارای ذخایر انرژی و ظرفیت فناوری برای گسترش تولید و جایگزینی انرژی روسیه در سراسر جهان است.

دولت بایدن تلاش می‌کند از اوکراین در برابر روسیه دفاع کند، اما سیاست‌های آب و هوایی آن این حمایت را تضعیف می‌کند.

چه زمانی دولت متوجه خواهد شد که ایده‌آل‌گرایی در رابطه با تغییرات آب و هوایی به قیمت جان هزاران اوکراینی و نابودی یک ملت تمام شده است؟