loader image

جستجو

America is in trouble with its European allies

پولیتیکو:
آمریکا با متحدان اروپایی خود دچار مشکل شده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «پولیتیکو» در مقاله‌ای با اشاره به این موضوع که واشنگتن در حال تامین طولانی مدت تسلیحات برای کشورهای جناح شرقی ناتو است،‌ نوشت: آمریکا با متحدان اروپایی خود دچار مشکل شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه پلیتیکو در مقاله‌ای نوشت: منابع نظامی اعضای اروپای شرقی ناتو کاهش یافته و این موضوع برای آمریکا دردسرساز است.

به گفته نویسنده مقاله، واشنگتن تصمیم گرفت برای خرید تجهیزات نظامی از شرکت‌های دفاعی آمریکایی به متحدان کمک‌های بلاعوض ارائه دهد.

در این مقاله آمده است: واشنگتن در حال تغییر از ارسال تسلیحات به اوکراین به تامین طولانی‌مدت تسلیحات برای کشورهای سراسر جناح شرقی ناتو است.

این باید برخی از ترس‌ها را کاهش دهد، به‌ویژه در کشورهای بالتیک که آن‌ها پس از انتقال این همه سلاح، آسیب‌پذیرتر شده‌اند.

در همان زمان، همانطور که روزنامه اشاره می‌کند، کشورهای اروپای شرقی همچنان از شر ذخایر تجهیزات شوروی خلاص می‌شوند و آن‌ها را به اوکراین می فرستند.

این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، بسته کمک نظامی 2 میلیارد دلاری به اوکراین و کشورهای همسایه را اعلام کرد.

برنامه‌ریزی شده است که تقریباً نیمی از مبلغ اختصاص یافته بین آلبانی، بوسنی، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، گرجستان، یونان، کوزوو، لتونی، لیتوانی، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، اسلواکی و اسلونی تقسیم شود.