loader image

جستجو

America needs course correction in West Asia

واشنگتن اگزمینر:
آمریکا به اصلاح مسیر در غرب‌آسیا نیاز دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن اگزمینر» در یادداشت خود ضمن اشاره به اینکه آمریکا به اصلاح مسیر در غرب آسیا نیاز دارد، تاکید کرد: آمریکا باید به شدت تمرینات نظامی مشترک با شرکای اسرائیلی و عرب را برای مقابله با تجاوز ایران تسهیل کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن اگزمینر در یادداشت خود به‌قلم «دون بیکن» نوشت: احترام مداوم بایدن به نظام ایران، به دور از ایجاد ثبات در منطقه، عواقب ناگواری در پی خواهد داشت و احتمالاً به حملات مجدد علیه منافع و متحدان آمریکا منجر خواهد شد و زمینه را برای یک درگیری گسترده در آینده در منطقه فراهم می‌کند.

من معتقدم تصمیمات کوته‌فکرانه، دیپلماسی نامنسجم و رضایت مطلق از خواسته‌های ایران، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است.

چنین ضعفی در صحنه جهانی مغایر با منافع ملی ما است و برای قدرتمندترین دموکراسی جهان مناسب نیست.

اما چنین ضعفی همان چیزی است که بقیه جهان به لطف «دیپلماسی فشرده» این دولت از ما انتظار دارند.

استراتژی بایدن شامل بیگانه کردن متحدان، تسلیم شدن در برابر تهدیدها و تردید در استفاده از زور حتی در مواقع ضروری است. تاریخ به ما می‌آموزد که نشان دادن ضعف آمریکا همیشه دستوری برای فاجعه است.

وقت آن است که دولت از رویاپردازی دست بردارد و رهبری را آغاز کند. آمریکا باید یک بار دیگر به جهان نشان دهد که در مورد ارزش‌ها و منافع امنیتی خود جدی است.

اصلاح مسیر آمریکا در غرب‌آسیا با پایان دادن به رویای یک آیت‌الله میانه‌رو و صلح‌طلب آغاز می‌شود که دولت اوباما و بایدن را پوشش داده است.

ما باید نیات تهران را بر اساس اقداماتش، از جمله تعقیب تسلیحات هسته‌ای، حملات مکرر به پرسنل و پایگاه‌های آمریکا در غرب‌‌آسیا، گسترش تروریسم، اتحاد استراتژیک با روسیه و چین، و وحشیگری داخلی قضاوت کنیم.

ما باید با اعمال تحریم‌ها و پاسخ‌گویی نظام در قبال اقدامات خود به این واقعیت پاسخ دهیم.

به همین دلیل است که من به سایر جمهوری‌خواهان پیوستم تا قوانینی را برای تقویت نظارت کنگره بر مذاکرات اعمال کنیم. ما نمی‌توانیم تا انتخابات ریاست‌جمهوری آینده صبر کنیم. پیامدهای یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای بسیار عظیم است.

آمریکا همچنین باید بر تقویت اتحادها و روابط خود در غرب‌آسیا تمرکز کند. برای حفظ خط در برابر تهدیدات علیه امنیت و منافع، متحدان ما باید بدانند که می‌توانند به آمریکا و یکدیگر تکیه کنند. این با تمرکز مجدد بر توافقات آبراهام آغاز می‌شود.

آمریکا باید به شدت تمرینات نظامی مشترک با شرکای اسرائیلی و عرب را برای مقابله با تجاوز ایران تسهیل کند.

دولت باید فروش نظامی به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از جمله تانکرهای KC-46 را تسریع بخشد که به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اجازه می‌دهد تا در شرایط بحرانی نیروی هوایی خود را به طور موثر به کار گیرد.