loader image

جستجو

America does not need to recommit to West Asia

فارن پالیسی:
آمریکا نیازی به تعهد مجدد به غرب‌آسیا ندارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» نوشت: افزایش تعهدات امنیتی آمریکا در قبال غرب‌آسیا نه تنها قوانین موجود آمریکا را نقض می‌کند بلکه برای دولت‌‌هایی با سوابق افتضاح حقوق‌بشر طراحی شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی مقاله‌ای به‌قلم «جان هافمن» منتشر کرد که در آن آمده است: گزارش‌ها حاکی از آن است که واشنگتن در حال ارائه یک توافقنامه دفاعی رسمی ‌به امارات است که حاوی تضمین‌های امنیتی آمریکا برای ابوظبی است.

 اگر درست باشد، اولین مورد در نوع خود برای منطقه و یک گام به عقب برای منافع آمریکا خواهد بود.


تحلیلگران و کارشناسان در واشنگتن همچنین بحث بر سر افزایش تضمین‌های امنیتی آمریکا برای عربستان را آغاز کرده‌اند و آمریکا در تلاش است تا شبکه دفاع هوایی منطقه‌ای یکپارچه‌تر و رسمی‌تر را با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و کشورهای مختلف عربی تسهیل کند.


معاهده با امارات به دور از اینکه یک اتفاق مجزا باشد، به نظر می‌رسد گامی‌ ممکن به سوی مجموعه‌ای گسترده از تعهدات آمریکا در قبال غرب‌آسیا باشد
.


به نظر می‌رسد که پیمان با امارات به طور یکجانبه توسط جو بایدن و تیمش رهبری شده است و نه تنها مردم آمریکا بلکه کنگره را نیز در تاریکی قرار داده است.


افزایش تعهدات امنیتی آمریکا در قبال غرب‌آسیا نه تنها قوانین موجود آمریکا را نقض می‌کند بلکه برای دولت‌‌هایی با سوابق افتضاح حقوق‌بشر طراحی شده است و از نظر استراتژیک نیز مزخرف خواهد بود زیرا باعث پیشبرد منافع بازیگرانی که مخالف واشنگتن هستند می‌شود
.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همچنین به دنبال یک معاهده رسمی ‌دفاعی آمریکا با کشورهای خلیج‌فارس در واشنگتن بود.

به نظر می‌رسد نتیجه یک ائتلاف رسمی‌ منطقه‌ای در حال ظهور است که توسط تضمین‌های امنیتی آمریکا پشتیبانی می‌شود.

 اخبار مربوط به این اتحاد پس از گزارش‌هایی مبنی بر همکاری سطح بالا میان اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، امارات، بحرین و مصر برای ایجاد چنین مکانیزمی ‌منتشر می‌شود و تلاش‌هایی برای وارد کردن عربستان نیز انجام شده است.

عربستان و امارات از مستبدترین دولت‌های جهان هستند که هر دو از نظر خانه آزادی پایین‌تر از روسیه قرار دارند.

همچنین راه‌هایی که این بازیگران قوانین آمریکا را در داخل کشور برای پیشبرد برنامه‌های خود نقض کرده‌اند بسیار مهم است.

از منظر استراتژیک، این اقدامات خطر تثبیت تعهد واشنگتن به مشکل اساسی ساختاری در غرب‌آسیا، وضعیت اقتدارگرایانه را در پی دارد، در حالی که تقریباً هیچ سودی برای آمریکا به همراه نخواهد داشت، به ویژه در رابطه با قیمت بالای نفت.

این اقدامات احتمالاً ابوظبی، ریاض و دیگر حکومت‌های مستبد منطقه‌ای را جسور می‌کند و نشان می‌دهد که رفتار بد برخلاف منافع و اصول آمریکا در واقع توسط واشنگتن پاداش می‌گیرد.