loader image

جستجو

America and NATO pave the way for sending troops to Ukraine

پیپلز ورلد:
آمریکا و ناتو راه را برای اعزام نیرو به اوکراین هموار می‌کنند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

پایگاه خبری «پیپلز ورلد» نوشت: برنامه‌های اعزام نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای ناتو زیر چتر ناتو برای رفع «کمبود نیروی انسانی» طراحی شده است که ناشی از کشته شدن تعداد زیادی اوکراینی و ناتوانی دولت در یافتن جایگزین است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «جان وجکیک» مقاله‌ای در پایگاه خبری پیپلز ورلد منتشر کرد که در آن آمده است: «ژنرال چارلز براون» -رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا- اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و متحدانش در نهایت وارد اوکراین خواهند شد. زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که ناتو در حال بررسی اعزام سربازان برای کمک به این کشور است.

دولت بایدن در برابر چنین اظهاراتی مقاومت کرده است، زیرا خطر درگیری مستقیم بین دو قدرت هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

با این حال، دولت از بودجه جنگ تریلیون دلاری، با اضافه کردن 60 میلیارد دلار جهت تسلیحات بیشتر برای اوکراین حمایت کرده است.

از آغاز جنگ در اوکراین، به آمریکایی‌ها گفته شده است که تا زمانی که اوکراینی‌ها بمیرند، هزینه سلاح‌ها را پرداخت خواهند کرد.

اگر نیروهای ناتو در اوکراین به پایان برسند، سربازان آمریکایی و روسی می‌توانند مستقیماً در میدان نبرد با یکدیگر روبرو شوند.

درخواست لهستان برای تسلیحات هسته‌ای آمریکا مستقر در نزدیکی مرز روسیه تنها جهان را به فاجعه احتمالی نزدیک‌تر کرده است.

از زمان آغاز تهاجم تمام‌عیار روسیه به اوکراین از سه سال پیش، صدها هزار نفر کشته شده‌اند و شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی از جنگ سود می‌برند.

سازندگان تسلیحات از اوکراین به‌عنوان محل آزمایش سلاح‌های جدید و مرگبار، از جمله سلاح‌هایی که امیدوارند در جنگ‌های سودآور آینده استفاده کنند، استفاده می‌کنند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از تلاش‌های چین برای فشار برای آتش‌بس و مذاکره به‌عنوان راه‌حل جنگ ابراز قدردانی کرده است.

شی جین پینگ اعلام کرد که کشورش به پیشبرد طرح صلح 12 ماده‌ای که سال گذشته اعلام کرده بود، ادامه خواهد داد، طرحی که توسط آمریکا رد شد، به‌رغم اظهارات دولت اوکراین مبنی بر مفید بودن برخی از بخش‌ها، دولت بایدن پیشنهاد دیگری از سوی چین را رد کرد.

آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین، تلاش‌های متعدد طرف‌ها برای آغاز گفت‌وگوهای صلح را خراب کرده است و به حاکمان اوکراین گفته است که قدرت‌های ناتو موارد موردنیاز برای مبارزه با روس‌ها را به آن‌ها ارائه خواهند کرد.

روسیه تهاجم خود را در ماه فوریه سال 2022 پس از آن آغاز کرد که آمریکا اوکراین را متقاعد کرد که هیچ قولی مبنی بر خارج شدن از ائتلاف ناتو نداده باشد.

قبل از آن تهاجم، دولت کودتا در کی‌یف سال‌ها صرف فرستادن راست‌گراترین عناصر نیروهای مسلح خود به بخش‌های شرقی کشورش کرد و در آنجا حدود 15 هزار اوکراینی روسی‌زبان را کشتند.

اکنون، زمانی که به‌طور گسترده به رسمیت شناخته‌شده است که زمان آغاز مذاکرات برای پایان دادن به جنگ گذشته است، آمریکا نشان می‌دهد که قصد دارد نیروهای خود را به اوکراین بفرستد تا مستقیماً با روس‌ها درگیر شود.

این اعلام درست در شرایطی است که روسیه در میدان نبرد در شرق اوکراین به دستاوردهای بزرگی دست یافته است.

نیویورک‌تایمز جنگ -اوکراین را تبلیغ و فقدان دموکراسی در روسیه و ممنوعیت احزاب مخالف و رسانه‌های خبری را برجسته می‌کند.

این روزنامه همچنین گزارش می‌دهد که برنامه‌های اعزام نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای ناتو زیر چتر ناتو برای رفع «کمبود نیروی انسانی» در میدان نبرد طراحی شده است که ناشی از کشته شدن تعداد زیادی اوکراینی و ناتوانی دولت در یافتن جایگزین است.

اوکراینی‌ها از خدمت سر باز می‌زنند و گشت‌های دولتی مردم را با اسلحه دستگیر می‌کنند و به زور وارد ارتش می‌کنند و به خط مقدم می‌فرستند.

جان بسیاری از مردم از دست دولت به لبشان رسیده و باور ندارند که با رفتن به جنگ، دموکراسی را نجات می‌دهند.

دولت بایدن از جنگ با توصیف آن به‌عنوان یک «معامله خوب» برای آمریکایی‌ها دفاع کرده و ادعا می‌کند که بودجه نظامی عظیم مشاغل بسیاری را برای افرادی که سلاح می‌سازند ایجاد می‌کند.

با این حال، زمانی که آمریکایی‌ها در اوکراین در میدان نبرد جان خود را از دست می‌دهند، بحث «معامله خوب» احتمالاً کمتر قانع‌کننده خواهد شد.

دولت اوکراین می‌گوید به حداقل 150 هزار نیروی جدید در مرزهای شمالی خود نیاز دارد.

پاسخ ژنرال براون از پنتاگون مبنی بر «ما در نهایت به آنجا خواهیم رسید» نشان‌دهنده برنامه‌هایی برای تشدید دخالت آمریکا است.

حتی فقط فرستادن مربیان یا مشاوران ناتو باعث ایجاد تعهدات جدید آمریکا بر اساس معاهده ناتو خواهد شد.

اگر آن مربیان توسط روس‌ها مورد حمله قرار می‌گرفتند، آمریکا باید به «دفاع» از آن‌ها می‌آمد که می‌تواند توجیهی برای اعزام هواپیماهای جنگی آمریکا باشد.

دولت بایدن موضع رسمی خود را تکرار می‌کند که هیچ نظامی آمریکایی برای کشته شدن در اوکراین نخواهد رفت و باعث دوگانگی عجیبی می‌شود.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرده است که در مورد مداخله ناتو در اوکراین، «هیچ‌چیزی» را نباید رد کرد.