loader image

جستجو

How much military aid will the US give to Israel

نشنال:
آمریکا چقدر به اسرائیل کمک نظامی خواهد کرد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال» در یادداشت خود با اشاره به حملات حماس به رژیم صهیونیستی، به‌بررسی این سوال پرداخت که آمریکا چقدر به اسرائیل کمک نظامی خواهد کرد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال در یادداشت خود به‌قلم «توماس واتکینز» نوشت: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در آستانه دریافت کمک‌های بسیار بیشتری از پنتاگون به دلیل مقابله‌به‌مثل در برابر حملات حماس و مقابله با احتمال وقوع یک جنگ چند جبهه‌ای است.

یک ناو هواپیمابر و سایر تجهیزات دریایی آمریکا روز سه‌شنبه وارد مدیترانه شرقی شد و اسرائیل (رژیم صهیونیستی)اولین محموله‌های کمک‌های نظامی آمریکا را پس از حمله حماس دریافت کرد.

دولت بایدن اعلام کرد که آماده پاسخ نظامی به کشورها یا گروه‌های غیردولتی است که ‌‌به‌دنبال حمله به متحدش هستند.

حضور ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر فورد» در حالی صورت می‌گیرد که پنتاگون با دادن توپخانه‌های قوی، بمب‌های هوشمند و موشک‌های نقطه‌زن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، برای نبردی طولانی با حماس آماده می‌شوند.

«جیک سالیوان» -مشاور امنیت ملی کاخ سفید -به خبرنگاران گفت: «آمریکا ناو هواپیمابر خود را به‌عنوان پیام بازدارندگی برای سایر بازیگران غیردولتی که ممکن است ‌‌به‌دنبال گسترش این جنگ باشند، منتقل کرد.»

مقامات نظامی آمریکا به نشنال گفتند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) فهرست قابل‌توجهی از درخواست‌های نظامی برای محاصره غزه و ادامه پاسخ نظامی به این حملات دارد.

اسرائيل(رژیم صهیونیستی) در حال حاضر بزرگ‌ترین ذينفع آمريكا از کمک‌های امنيتي آمريكا است و سالانه 3.3 ميليارد دلار براي تقويت ارتش خود تحت يك يادداشت دوجانبه كه تا پايان سال 2028 اجرا می‌شود، دريافت می‌کند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و آمریکا روابط نظامی نزدیکی دارند و بسیاری از سیستم‌های تسلیحاتی آن‌ها با یکدیگر سازگار هستند.

سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین؛ موشک‌هایش در آمریکا توسط ریتون ساخته شده است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همچنین به فناوری‌های پیشرفته آمریکا دسترسی دارد تا اطمینان حاصل شود که از «نقشه نظامی کیفی» نسبت به همسایگان خود برخوردار است.

با این حال، یکی از مقامات نظامی خاطرنشان کرد که پنتاگون لزوماً هر اقلامی را که اسرائیل درخواست کرده است تأمین نخواهد کرد و احتمالاً اقلام او بر اساس نیازهایش تأمین خواهند شد.

این مقام ادامه داد: «هر چیزی که قرار است ارائه شود، نتیجه مذاکراتی است که ما با اسرائیلی‌ها داریم.»

این مقام گفت: «ما در سرتاسر جهان ذخایری داریم که در صورت نیاز می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، چه برای اسرائیل چه برای اوکراین و با هیچ کبودی مواجه نیستیم.»

البته که تمرکز اسرائیل بر بمب‌های هوشمند برای استفاده در مناطق شهری است، در حالی که کی‌یف به گلوله‌های توپخانه‌ای برای خط مقدم خود نیاز دارد.

سالیوان گفت: «بایدن و نتانیاهو با یکدیگر صحبت کرده‌اند تا در مورد توانایی‌های نظامی اضافی اسرائیل تمهیداتی را ببینند.»

او افزود که آمریکا مهمات بیشتری به اسرائیل می‌فرستد و همچنین ‌‌به‌دنبال راه‌هایی برای «افزایش قابلیت‌های پدافند هوایی کشور» خواهد بود.

به گفته یک مقام صنعتی، بمب‌های قطر کوچک که بخشی از قرارداد سال 2021 بین آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بودند، از سمت پایگاه نیروی هوایی آمریکا توسط ترابری نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای انتقال به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به‌پرواز درآمدند. این تسلیحات می‌توانند توسط جت‌های اسرائیلی از فاصله بیش از 64 کیلومتری پرتاب شوند.

برد بومن، تحلیلگر نظامی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، به بلومبرگ گفت که آن‌ها وسایل نظامی را با هدف نابودی دقیق تروریست‌ها در غزه و در عین حال به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان فراهم می‌کنند.

بومن ادامه داد که با توجه به اینکه حماس گروگان‌های اسرائیلی را نگه می‌دارد، این توانایی بسیار مهم است.