loader image

جستجو

Ineffective NATO training for Ukrainian soldiers

اینساندر:
آموزش ناکارآمد ناتو برای سربازان اوکراینی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «اینساندر» به‌نقل از یک نشریه  گزارش داد که سربازان اوکراینی آموزش‌دیده توسط ناتو برای واقعیت‌های جنگ با روسیه آمادگی لازم را ندارند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه اینساندر خبر داد: پلتفرم رسانه‌ای اوپن‌دموکراسی گزارش داد که آموزش‌های غربی اغلب محدود است، زیرا مربیان هرگز در جنگی مانند حمله روسیه به اوکراین شرکت نکرده‌اند.

یک گروهبان ارشد اطلاعاتی در تیپ 41 مکانیزه با نام هلندی به اوپن‌دموکراسی گفت: «من نمی‌خواهم علیه متحدانمان چیزی بگویم، اما آن‌ها وضعیت ما و نحوه مبارزه ما را کاملاً درک نمی‌کنند و تا حدی این مسئله باعث ناکارآمدگی این آموزش‌ها می‌شود».

بر اساس این گزارش، حدود 63 هزار سرباز اوکراینی در غرب، بیشتر در انگلیس و آلمان آموزش دیده‌اند.

یک منبع انگلیسی به این نشریه گفت که همه آن‌ها یک دوره 35 روزه را برای آموزش سربازان صفر می‌گذرانند.

«نیک رینولد» کارشناس جنگ زمینی در اندیشکده دفاعی مستقر در انگلیس گفت که آموزش‌های ارائه‌شده توسط غرب امن‌تر است اما کمتر با جنگ واقعی قابل مقایسه است.

رینولدز به وب‌سایت اوپن‌دموکراسی گفت: «ما مقررات بهداشتی و ایمنی زیادی داریم.

با این حال این بدان معناست که آن‌ها با آمادگی کمتر به میدان نبرد می‌روند و از یک جنگ واقعی کاملا دور هستند»؛

او خاطرنشان کرد که این استراتژی ممکن است خطر بروز اشتباه در طول عملیات‌های واقعی را افزایش دهد.

هلندی گفت: «در حالی که آموزش ناتو می‌تواند برای مواردی مانند تیراندازی و یادگیری استفاده از تجهیزات مفید باشد، اما اکثر آموزش‌های رزمی عمده در اوکراین باید صورت گیرد.»

یکی از محدودیت‌ها این است که ارتش‌های غربی در سال‌های اخیر بر مبارزه با شورش‌ها در غرب‌آسیا متمرکز بوده‌اند.

اعضای تیپ 41 اوکراین گفتند که مربیان ناتو اغلب از نمونه‌های درگیری در غرب‌آسیا استفاده می‌کردند که عمدتاً شامل پاک‌سازی خانه‌ها و شناسایی شورشیان در میان مردم محلی می‌شد که به گفته آن‌ها این دروس واقعاً بی‌ربط است.

هلندی گفت که مربیان غربی در جنگ شهری، در جنگ شهری و شهرک‌ها تجربه ‌دارند، اما در اوکراین، بیشتر نبردها در زمین صاف است.

او گفت: «ما به مربیانی نیاز داریم که بفهمند چگونه سنگرها را ‌به‌طور مؤثر پاک‌سازی کنند، وارد آن‌ها شوند، چگونه نارنجک‌ها را ‌به‌طور مؤثر پرتاب کنند.

چگونه روی تله‌های انفجاری زمین نخورند و اساساً برای درک بهتر دشمن، بفهمانند روس‌ها چه نارنجکی پرتاب می‌کنند و چه تسلیحاتی به‌کار می‌برند.»

هلندی اینگونه گفت، مربیان غربی معمولاً با در نظر گرفتن دشمنی ضعیف‌تر برنامه‌ریزی می‌کردند، زیرا نیروهای ناتو ‌به‌‌دنبال آن بودند که دشمنان خود را با قدرت آتشی که اوکراین در اختیار ندارد مغلوب کنند.

محدودیت دیگر این است که مقررات ناتو، سربازان را ملزم می‌کند قبل از حرکت به سطوح پیشرفته‌تر، آموزش‌های اولیه را طی کنند، اما به دلیل محدودیت‌های زمانی، نیروهای اوکراینی اغلب به آن سطوح نمی‌رسند.

او گفت: «از منظر قانونی، نظارتی، ایمنی و مجوزها، ما نمی‌توانیم انواع آموزش‌هایی را که اوکراینی‌ها می‌خواهند انجام دهیم، مگر اینکه تغییرات نسبتاً جدی در سیاست‌گذاری خود انجام دهیم».

یک منبع آگاه از روند آموزشی انگلیس به اوپن‌دموکراسی گفت: «یکی از مزایای مهم آموزش غربی این است که سربازان اوکراینی تجهیزات گران‌قیمتی از جمله زره‌بدن و تجهیزات پزشکی را با خود به اوکراین می‌برند.»