loader image

جستجو

3 million Americans displaced by natural disasters2

هیل:
آوارگی 3 میلیون آمریکایی به خاطر بلایای طبیعی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هیل» در یادداشتی از آوارگی 3 میلیون آمریکایی به خاطر بلایای طبیعی خبر داد.

فهرست مطالب

به گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هیل در یادداشتی خبر داد: داده‌های اداره سرشماری آمریکا حاکی از آن است که بلایای طبیعی بیش از سه میلیون آمریکایی را در سال 2022 آواره کرد، که از آن میان تقریباً یک میلیون نفر فقط در فلوریدا آسیب دیده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهد که حدود 3.33 میلیون نفر در سال گذشته به دلیل وقوع بلایای طبیعی در آمریکا آواره شده‌اند که بیشتر آن‌ها ساکن فلوریدا بودند.

جایی که این بلایا 999 هزار و 401 نفر یعنی حدود 7 درصد از جمعیت ایالت را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

فلوریدا در ماه سپتامبر شاهد طوفان ایان، یک طوفان رده 4 بود که به جنوب غربی این ایالت آسیب رساند و دست کم 114 کشته و 65 میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشت.

در لوئیزیانا تعداد کمتری از افراد اما سهم بیشتری از جمعیت این ایالت آواره شدند.

بر اساس گزارش اداره سرشماری آمریکا در سال گذشته 410 هزار لوئیزیانایی که 15 درصد از جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دادند، آواره شدند.

بلایای طبیعی که در سال 2022 این ایالت را تحت تأثیر قرار دادند شامل گردبادهای متعدد می‌شدند.

بر اساس داده‌های اداره سرشماری، ایالت‌های کوچک نیوانگلند، مید وسترن و گریت پلینز شاهد آوارگی کمترین درصد از ساکنان خود در سال گذشته بر اثر وقوع بلایای طبیعی بودند.

ایالت‌های ایندیانا، مین، داکوتای شمالی و اوهایو نیز همگی شاهد آوارگی حدود 0.2 درصد از ساکنان خود در سال 2022 بودند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل، آوارگی بر اثر وقوع بلایای طبیعی را ‌‌به‌عنوان یکی از مخرب‌ترین تاثیرات تغییرات آب و هوایی معرفی کرده است.

بارش باران‌های سیل‌آسا در کالیفرنیا جان بیش از ده‌ها نفر را گرفته و باعث ویرانی‌های گسترده شده است.

طی دو هفته گذشته، کالیفرنیا شاهد بارش باران‌های سیل‌آسا و همچنین برف بوده که باعث قطع برق گسترده در این ایالت شده و هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان یا رفتن به پناهگاه کرده است.