loader image

جستجو

Is America the winner of the new world war1

فارن پالیسی:
آیا آمریکا پیروز جنگ جهانی جدید است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه«فارن افرز» در یادداشت تازه خودضمن اشاره به محدودیت انبارهای تسلیحات و پایگاه صنعتی واشنگتن، به بررسی این سوال پرداخت که آیا آمریکا پیروز جنگ جهانی جدید است؟

فهرست مطالب

به گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فان افرز در یادداشت تازه خود به قلم »توماس جی مهنکن» نوشت: وقتی صحبت از روابط بین‌الملل می‌شود، سال 2022 سال بسیار خطرناکی بوده است.

در طول دو ماه اول، روسیه هزاران سرباز را در امتداد مرزهای اوکراین جمع‌آوری کرد.

در همین‌ حال، چین به‌طور فزاینده‌ای نسبت به واشنگتن، به‌ویژه در مورد تایوان، خصمانه شده است.

پس ‌از اینکه «نانسی پلوسی» -رئیس مجلس نمایندگان آمریکا- در ماه آگوست از تایپه بازدید کرد، پکن مجموعه‌ای از تمرین‌های نظامی خشمگین را برای نشان دادن نحوه محاصره و حمله به جزیره انجام داد.

واشنگتن نیز به‌نوبه خود، چگونگی تسلیح و حمایت سریع‌تر از دولت تایوان را بررسی کرده است. از برخی جهات، آمریکا و متحدانش در هر جنگ هم‌زمان در آسیا و اروپا، از مزیت برخوردار خواهند بود.

وقتی صحبت از کیفیت به میان می‌آید، سیستم‌ها و مهمات غربی بهترین نوع هستند. اما آمریکا باید این تسلیحات را هم در اختیار نیروهای مسلح خود و هم متحدان و دوستان خود قرار دهد. متأسفانه، انبارهای تسلیحات در آمریکا و همچنین پایگاه صنعتی آن محدود است.

احتمالاً سال‌ها طول خواهد کشید تا بسیاری از مهمات که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده است، دوباره تهیه شود. آمریکا به‌وضوح نیاز به افزایش ظرفیت و سرعت تولید دفاعی خود دارد.

سلاح‌ها و مهمات تنها بخشی از جنگ هستند. برای پیروزی در درگیری علیه چین و روسیه، واشنگتن همچنین باید تکنیک‌های جنگی جدیدی را ارائه کند.

همان‌طور که کمیسیون استراتژی دفاع ملی 2018 بیان کرد، آمریکا به چیزی بیش از قابلیت‌های جدید نیاز دارد.

نیاز فوری به مفاهیم عملیاتی جدیدی دارد که گزینه‌های این کشور را گسترش داده و در مقابل گزینه‌های چین، روسیه و سایر بازیگران را محدود کند.

جنگ در مناطق مختلف می‌تواند به هر طریقی شروع شود و به شکلی آشفته ادامه یابد. از آنجایی‌ که شی، آمریکا را مشغول اروپا می‌بیند، ممکن است تصمیم بگیرد که زمان آن است که علیه تایوان اقدام کند، چیزی که به اعتقاد او برای «جوان کردن» چین ضروری است.
چنین حمله‌ای می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از محاصره گرفته تا حمله موشکی تا تهاجم تمام‌عیار آبی-‌خاکی. اگر اوضاع برای پکن خوب پیش برود، آمریکا ممکن است با نیاز به کمک به تایوانی‌ها برای مقاومت در برابر اشغال چین مواجه شود.
اما حتی اگر همه ‌چیز برای واشنگتن خوب پیش برود و کارزار موشکی چین یا تهاجم آبی-‌خاکی به شکست ختم شود، پکن احتمالاً به جنگ ادامه خواهد داد. آمریکا، تایوان و دوستانشان پس‌ از آن، با یک درگیری طولانی مواجه خواهند شد که می‌تواند به سایر جبهه‌ها سرایت کند. در همین حال، مسکو می‌تواند تصمیم بگیرد که با گیر افتادن آمریکا در غرب اقیانوس آرام، می‌تواند تهاجم بیشتری به اروپا داشته باشد.

یک مزیتی که آمریکا از جنگ جهانی دوم دارد و هرگز آن را از دست نداده است، متحدین این کشور است.
برخلاف چین یا روسیه، آمریکا روابط نزدیکی با بسیاری از قوی‌ترین ارتش‌های جهان دارد. آمریکا همچنین با بسیاری از اقتصادهای پر جنب‌وجوش جهان در ارتباط است.
واشنگتن باید با شرکای خود در همه ‌چیز، از تحقیقات دفاعی گرفته تا برنامه‌ریزی عملیاتی، همکاری نزدیک‌تری داشته باشد.
باید با آن‌ها همکاری کند تا ذخایر مهمات و تسلیحات آن‌ها را افزایش دهد. اما آمریکا قبلاً همه این کارها را انجام داده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که نتواند دوباره این کار را انجام دهد.