loader image

جستجو

Can the US military fight Russia and China at the same time1

ناینتین فورتی فایو:
آیا ارتش آمریکا می‌تواند همزمان با روسیه و چین بجنگد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه « ناینتین فورتی فایو» در مقاله تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا ارتش آمریکا می‌تواند همزمان با روسیه و چین بجنگد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در مقاله تازه خود به‌قلم «رابرت فارلی» نوشت: آمریکا اکنون خود را درگیر بحران‌هایی در اروپا و اقیانوس آرام می‌بیند. جنگ روسیه و اوکراین در یک بن‌بست ناآرام قرار گرفته است این اوضاع خطر تشدید جنگ را به دنبال دارد

سفر «نانسی پلوسی» -رئیس مجلس نمایندگان به تایپه- تنش‌ها را بر سر وضعیت تایوان به راه انداخته است. بعید است که اوضاع هرکدام از بحران‌های کنونی تشدید شود، اما ممکن است ناگهان واشنگتن خود را در حال مبارزه (یا نبرد نیابتی) علیه دو قدرت بزرگ در دو بخش مختلف جهان بیابد.

اگر روسیه تصمیم به تشدید تنش بگیرد، چه؟ در اروپا، نیروهای ناتو در تمام توانایی‌های جنگی دارای برتری چشمگیری نسبت به روس‌ها هستند.

این مزیت در دریا و هوا کاملا آشکار است، جایی که نیروی دریایی و هوایی اعضای اروپایی ناتو به راحتی از نظر اندازه و توانایی از نیروهای روسی که در حال حاضر در اوکراین درگیر هستند، پیشی می‌گیرند.

و اگر روسیه تصمیم به تشدید تنش بگیرد، احتمالاً هرگونه تلاش برای جلوگیری از جنگ از سوی سایر اعضای اتحادیه از بین خواهد رفت.

با این وجود، درگیری نظامی بر سر تایوان می‌تواند تعادل جنگ روسیه و اوکراین را تغییر دهد. چین احتمالاً علاقه‌ زیادی برای کمک به تلاش‌های جنگی روسیه از جمله ارسال تجهیزات و پرسنل نشان خواهد داد.

وضعیت اقتصادی روسیه تا حدودی بهتر می‌شود. این در حالی است که شبکه‌های تجارت جهانی دچار اختلال شده‌اند.

در نبرد بر سر تایوان، آمریکا به تجهیزات دریایی و هوایی پیشرفته نیاز دارد که در حال حاضر در نزدیکی اوکراین مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، هرچند این تجهیزات می‌تواند در اوکراین و در برابر نیروهای منسوخ روسیه تلفات بسیاری ایجاد کند.

اما حتی اگر آمریکا ملزم به استقرار نیروهای زمینی بود و می‌توانست با خیال راحت این کار را انجام دهد، بعید است که از این توانایی‌ها برای حمایت اوکراین استفاده شود.

علاوه بر این، تایوان بر هر معضلی که اوکراین با آن مواجه است، اولویت خواهد داشت؛ دلیل این موضوع عمدتاً به خاطر اتحاد ناتو است، زیرا متحدان آمریکا در اقیانوس آرام به قدرمندی متحدان اروپایی این کشور نیستند.

حتی با توجه به شرایط سیاسی، اگر فرانسه و بریتانیا خود را در حال مبارزه علیه یک محور مستبد ببینند، ممکن است ناوگان‌‌های دریایی خود را به اقیانوس آرام اعزام کنند.