loader image

جستجو

Has Israel's strategy against Iran had an effect

جروزالم پست:
آیا استراتژی اسرائیل علیه ایران تاثیر داشته است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا استراتژی اسرائیل علیه ایران تاثیر داشته است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشت تازه خود به‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت:  اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال افزایش فشار بر ایران است.

این در حال حاضر یک سیاست رسمی است، زیرا نفتالی بنت گفته است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به جای مبارزه با بازوها، به دنبال سر «اختاپوس» ایرانی خواهد رفت. با این حال اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هنوز با بازوها می‌جنگد.

اخیراً حملات هوایی به فرودگاه بین‌المللی دمشق که رسانه‌های سوریه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را مقصر آن می‌دانند، انجام شده است.

نظام سوریه هم اکنون در حال تعمیر آسفالت‌های آسیب‌دیده فرودگاه است. این بدان معناست که سوریه مایل به بازگشت به حالت عادی است. اما این نظام تلافی نمی‌کند. در اصل، این بدان معناست که سوریه هنوز یک منطقه باز برای حملات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

علاوه بر سیاست سوریه که بخشی از کارزار «جنگ بین جنگ‌ها» است، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نیز به دلیل افزایش حملات در داخل ایران مقصر شناخته می‌شود.

این گزارش‌ها شامل گزارش‌های خارجی مبنی بر ترور چند افسر سپاه توسط اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در یک ماه و نیم گذشته است که گویی در برنامه‌های پهپادی و توطئه علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان خارج از کشور دست داشتند.

این سپاه بود که در ابتدا برای مبارزه با شورشیان سوری و کمک به حمایت از نظام سوریه، دکانی راه‌اندازی کرد و سنگر گرفت.

حواس‌پرتی نتانیاهو از توافق با ایران تا حد زیادی یک توهم بود. دولت‌ او بودجه‌ای برای سوخت‌رسانی به تانکرها و هلیکوپترهای جدیدی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای مقابله با ایران به آن‌ها نیاز دارد، اختصاص نداد.

سرمایه‌گذاری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سایر فناوری‌ها ادامه یافت. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال حاضر ده‌ها جنگنده اف-35 دارد و همچنین در حال کار بر روی پدافند هوایی لیزری است.

ایران در عراق و مناطقی مانند دیرالزور نمایندگانی دارد. این بدان معناست که درگیری بین جنگ‌ها، که بیشتر در سوریه اتفاق می‌افتد، عمدتاً از هوا انجام می‌شود.

در خصوص ترور شهروندان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در ترکیه و قبرس، این نوع عملیات‌ها در جنگ‌ها پیروز نمی‌شوند. این نوع عملیات‌ها مخفیانه هستند، اما مشخص نیست که چگونه بازی را تغییر می‌دهند. ایران به داشتن «شهدا» عادت کرده است.

باید دید که آیا لفاظی اورشلیم واقعاً بازی را تغییر می‌دهد یا خیر. به نظر نمی‌رسد ایران از نفوذ خود عقب‌نشینی کند.