loader image

جستجو

Is Israel able to deal with the threat of Hezbollah

جروزالم پست:
آیا اسرائیل توان مقابله با تهدید حزب‌الله را دارد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست» در گزارشی ضمن اشاره به جنگ ادامه‌دار در شمال اسرائیل،‌ به بررسی این سوال پرداخت که آیا اسرائیل توان مقابله با تهدید حزب‌الله را دارد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه جروزالم پست در گزارشی به‌قلم «یاکاو کتز» نوشت: پس از حملات حماس در 7 اکتبر، دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بنا به ملاحظات مختلف تصمیم گرفت با حزب‌الله وارد جنگ نشود.

اطلاعات فاش کرد که حماس و حزب‌الله حملات خود را هماهنگ کرده بودند. بحث بر این بود که اسرائیل باید قبل از حمله به حماس، ابتدا دشمن قوی‌تر خود را هدف قرار دهد.

یوآف گالانت، وزیر دفاع، به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، تکیه کرد تا ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را به سمت شمال، یعنی لبنان، هدایت کند.

در پایان، ترکیبی از فشار آمریکا، ورود بنی گانتس و گادی آیزنکوت به کابینه جنگ و نیاز شدید اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به حمله به حماس برای کشتار هزار و 200 نفر و ربوده شدن 250 نفر دیگر به تصمیم‌گیری کمک کرد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  از انجام اقدامات مختلف در لبنان دست برداشت و ارتش اسرائیل را به غزه فرستاد.

جنگ در شمال اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  هشت ماه است که ادامه دارد و حزب‌الله حملات خود را به این منطقه افزایش داده است.

این جنگ منجر به تخلیه نزدیک به 100 هزار نفر و تبدیل بخش استراتژیک اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به منطقه حائل شده است که دکترین دفاع ملی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را که توسط دیوید بن گوریون در دهه 1950 تنظیم شده بود، نقض کرده است.

«بن گوریون» معتقد بود که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نمی‌تواند جنگ در قلمرو خود را تحمل کند و اصل راهنمای ارتش را این بود که همیشه نبرد را به سمت دشمن ببرد.

این امر در 7 اکتبر آشکار شد، زمانی که تروریست‌های حماس لحظاتی پس از ورود به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در خانه‌ها و پایگاه‌ها بودند. جنگ بی‌امان بوده و خسارات قابل‌توجهی به کشور و شهروندان آن وارد کرده است.

رابطه شمال با اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  موضوع پیچیده‌ای است که شامل سیاست، امنیت و دیپلماسی می‌شود.

جهان علاقه‌ای به جنگ دیگر اسرائیل علیه یک گروه تروریستی ندارد و نتانیاهو نیز تمایل خاصی به جنگ جدیدی ندارد که برای جبهه داخلی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  ویرانگرتر باشد.

مردم اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  از هشت ماه جنگ خسته شده‌اند و چشم‌انداز یک درگیری طولانی‌تر قابل هضم است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به دلیل اعتقاد به اینکه حزب‌الله پس از پایان جنگ در غزه حملات خود را متوقف می‌کند و مردم شمال می‌توانند پس از بازسازی و استقرار نیروهای ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در امتداد مرز به خانه‌های خود بازگردند، عقب‌نشینی کرده است.