loader image

جستجو

Will Israel win in Gaza

تبلت:
آیا اسرائیل در غزه پیروز می‌شود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «تبلت» در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به ارتش اسرائیل در حال تکرار عملیات در مناطقی است که قبلاً پاک‌سازی کرده است،‌به بررسی این سوال پرداخت که آیا اسرائیل در غزه پیروز می‌شود؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه تبلت در تازه‌ترین گزارش خود به‌قلم «اندرو فاکس» نوشت: ارتش اسرائیل [IDF] به دلیل ورود مکرر به مناطقی که قبلاً پاک‌سازی کرده‌اند و انجام عملیات‌های بیشتر، با انتقاد مقامات و تحلیل‌گران غربی مواجه است.

منتقدان استدلال می‌کنند که این رفتار منعکس‌کننده نقصی در طراحی عملیات یا دلیلی بر شکست کارزار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه حماس است.

با این حال، نقص در مفروضات خود آن‌ها نهفته است. منتقدان تاکتیک‌های ارتش اسرائیل را از دریچه ضد شورش غربی می‌بینند، دکترینی که در کارزارهای شکست خورده افغانستان و عراق به کار رفته است.

تاکتیک‌های ضد شورش غربی زمان‌بر و پرهزینه هستند و برای ایستادگی کردن، به نیروهای عظیمی نیاز دارند.

غزه قبل از در نظر گرفتن تدارکات، مهندسان، توپخانه و سایر منابع، مستلزم استقرار پایدار 50 هزار نیروی رزمی است.

هزینه‌های اقتصادی بسیج ارتش ذخیره اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نجومی خواهد بود.

به‌علاوه، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پایگاه امنی در سمت اسرائیلی مرز غزه دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد در زمان‌ها و بر اساس انتخاب خود، عملیات‌های اطلاعاتی را انجام دهند.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال تکرار عملیات در مناطقی است که قبلاً پاک‌سازی کرده است، مانند بیمارستان شفا و عملیات در حال انجام در جبلیه.

منتقدان این رویکرد را «چمن زنی (استراتژی اسرائیل)» می‌نامند، عبارتی که در غرب برای توصیف عدم استقرار نیروهای کافی در عراق یا افغانستان اتخاذ شده است که منجر به پاک‌سازی مکرر همان مناطق پس از اینکه تصور می‌شد «پاک‌سازی» شده‌اند، شد. ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  چیزی کاملاً متفاوت را امتحان می‌کند و منطقی است.

اهداف استراتژیک اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  شامل شکست حماس و تأمین امنیت مرز غزه با اسرائیل برای جلوگیری از تکرار روز 7 اکتبر است که بدون راه‌حل سیاسی امکان‌پذیر نیست.

ارتش اسرائیل ‌به‌طور مؤثری از نرم‌افزار تشخیص چهره برای متوقف کردن فرماندهان شناخته‌شده حماس و حمله در هنگام شناسایی تمرکز استفاده کرده است و نیروی انسانی آن‌ها را تنزل داده و عقب‌نشینی کرده‌اند.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  همچنین ساختمان‌ها را برای ایجاد یک منطقه حائل به طول 1 کیلومتر در اطراف مرز غزه تخریب کرده است و از تکرار حمله روز 7 اکتبر جلوگیری می‌کند.

هدف ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در غزه محدود کردن بین‌المللی شدن حماس از طریق برنامه‌ریزی برای «روز بعد» است.