loader image

جستجو

Will Israel become like Hungary

جروزالم پست:
آیا اسرائیل مانند مجارستان خواهد شد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در مقاله‌ای به بررسی این سوال پرداخت که آیا اسراییل مانند مجارستان خواهد شد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست مقاله‌ای به‌قلم «دن پری» منتشر کرد که د آن آمده است: به دلیل وابستگی جناح راست به افراطی ارتدوکس، اسرائیل درنهایت به نسخه‌ای از ایران تبدیل خواهد شد.

البته به نحوه نگاه شما به دموکراسی ختم می‌شود: آیا این حکومت اکثریت است یا ترکیبی ظریف است که شامل حمایت از اقلیت و مجموعه‌ای از حقوق مسلم است؟

اگر به سمت اولی متمایل شوید، ممکن است از پیروزی جناح راست در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سه‌شنبه آینده خوشحال شوید.

اسرائیل همچنین مجموعه‌ای از شرایط منحصربه‌فرد دارد که دور شدن از لیبرال دموکراسی را به‌ویژه ویران‌کننده می‌کند.

اگر شما یک ملی‌گرا هستید، این ممکن است به نظر شما معقول باشد، اما خیلی هوشمندانه نیست. فراتر از الزام اخلاقی که فلسطینی‌ها باید جبران کنند، اسرائیلی‌ها دو دلیل برای تجدیدنظر بر اساس منافع خود دارند.

اولاً، خنثی‌سازی دیوان عالی این خطر را ‌به‌دنبال‌ دارد که فلسطینی‌ها در ناامیدی، خود را فراتر از خط باریکی که ناآرامی‌های چند هفته گذشته را از انتفاضه سوم جدا می‌کند، سوق دهد.

دوم این است که دادگاه نه‌تنها از حقوق فلسطینی‌ها محافظت می‌کند، بلکه از حقوق خود اسرائیلی‌ها نیز در برابر سوءاستفاده مقامات حفاظت می‌کند.

به دلیل پافشاری جناح راست بر شهرک‌سازی‌های یهودی، اسرائیل و کرانه باختری غیرقابل تفکیک خواهند شد و آن‌ها را با ترکیب جمعیتی غیرممکن که کاملاً بی‌شباهت به یوگسلاوی سابق نیست، باقی خواهند گذاشت.

برخی به یاد ندارند که صدها هزار نفر در آنجا 30 سال پیش به دلیل نفرت بین قومیت‌ها در هم آمیخته شدند.

به دلیل وابستگی جناح راست به افراطی ارتدوکس، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) درنهایت به نسخه‌ای از ایران تبدیل خواهد شد.

توصیه می‌شود حرکت ننگین نتانیاهو را در حدود یک ماه پیش برای خنثی کردن برنامه درسی اصلی که قرار بود توسط بلز حسیدیم پذیرفته شود، با قول عدم نیاز به آن، به خاطر بسپارید.

فقدان آموزش اصلی، همراه با نرخ زاد و ولد فوق‌العاده ارتدوکس‌ها، در چند دهه آینده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به‌عنوان یک اقتصاد مدرن نابود خواهد کرد.

هرکسی که از سناریوهای فوق نگران است، باید قبل از وارد کردن این سطح از آسیب به نسل‌های آینده، کاملاً با دقت فکر کند.

از روس‌ها بپرسید که واقعاً به ولادیمیر پوتین رأی داده‌اند؟ از ایرانی‌ها بپرسید که بسیاری از آن‌ها از انقلاب اسلامی حمایت کردند؟ همه‌چیز می‌تواند خیلی سریع، خیلی زشت شود.