loader image

جستجو

Is Iran really planning to sell hundreds of drones to Russia

ناینتین فورتی فایو:
آیا ایران واقعاً قصد دارد صدها پهپاد به روسیه بفروشد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در یادداشت خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا ایران واقعاً قصد دارد صدها پهپاد به روسیه بفروشد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه ناینتین فورتی فایو در یادداشت خود به‌قلم «استیو بالستریری» نوشت: پیش از سفر بایدن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و عربستان، واشنگتن روسیه را به تلاش برای خرید «صدها» پهپاد از ایران، از جمله پهپادهایی که قادر به حمل سلاح برای کمک به مسکو در تهاجم مداومش به اوکراین هستند، متهم کرده بود.

در حالی که رئیس‌جمهور به غرب‌آسیا سفر کرده است تا در مورد همکاری بهتر بین اسرائیل رژیم صهیونیستی) و سایر کشورهای عربی، از جمله ایجاد یک شبکه مشترک پدافند هوایی منطقه‌ای عربی و اسرائیلی برای هشدار به ملت‌ها در مورد حملات ایران، گفتگو کند، موضوع تاثیر مستقیم بر روسیه و اوکراین بر غرب‌آسیا نیز وجود دارد.

«جیک سالیوان» -مشاور امنیت ملی دولت آمریکا- روز دوشنبه 11 جولای، به خبرنگاران گفت: «دولت ایران در حال آماده‌سازی برای ارائه بیش از صدها پهپاد، از جمله پهپادهای با قابلیت حمل سلاح، در یک جدول زمانی تسریع‌شده به روسیه است.»

سالیوان افزود که این دلیلی بر این است که مسکو در تلاش برای حمله به اوکراین و الحاق آن، تقریباً تمام تسلیحات خود را مصرف کرده است.

روس‌ها از بمباران بی‌رویه و گسترده شهرهای اوکراین و زیرساخت‌های غیرنظامی برای سلب اراده اوکراین برای مبارزه استفاده می‌کنند.

ایرانی‌ها این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

«حسین امیر عبداللهیان» -وزیر امور خارجه ایران- به نقل از روزنامه ایتالیایی لاریپابلیکا گفت: «ما با حمله نظامی روسیه به اوکراین مخالفیم.» این جمله جالب است زیرا ایران یکی از کشورهایی بود که از محکوم کردن تهاجم به اوکراین خودداری کرد.

عبداللهیان گفت: ما انواع مختلفی از همکاری با روسیه از جمله در بخش دفاعی داریم. اما ما به هیچ یک از طرف‌های درگیر در این جنگ کمک نمی‌کنیم، زیرا معتقدیم که [جنگ] باید متوقف شود.

مقامات اطلاعاتی اسرائیل رژیم (صهیونیستی) بر این باورند که اگر ایران صدها پهپاد به روسیه بفرستد، این فروش باید از طریق ذخایر نظامی موجود انجام شود و در نتیجه ذخایر خود ایران تخلیه شود که احتمالاً عملیات ایران در غرب‌آسیا را کند می‌کند.

روس‌ها پیشرفته‌ترین موشک‌های پدافند هوایی اس-400 خود را علیه حملات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به سوریه شلیک نکرده‌اند.

در مقابل، اسرائیلی‌ها هیچ یک از مکان‌هایی را که نیروهای روسی مستقر هستند هدف قرار نمی‌دهند. شاید آنها به دنبال کمک اقتصادی یا نظامی بیشتر از مسکو در سوریه هستند، جایی که ایران مدتی است در تلاش است تا نیروها را در مرزهای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مستقر کند.