loader image

جستجو

Should Biden confront Sisi on human rights1

کویینسی:
آیا بایدن باید در مورد حقوق بشر با «سیسی» مقابله کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در مقاله تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا بایدن باید در مورد حقوق بشر با «سیسی» مقابله کند؟

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در مقاله تازه خود به‌قلم «آندریا جی پراسو» نوشت: در ماه ژوئن، بایدن در حاشیه سفر خود به عربستان برای اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌فارس با سیسی دیدار کرد در حال که مدت زیادی از دست انداز معروف او با «محمد بن سلمان» -ولیعهد سعودی- نگذشته بود.

اگرچه بازخوانی این نشست در کاخ سفید قوی بود و به‌صراحت شامل بحث در مورد حقوق بشر بود، اما تغییرات کمی ایجاد کرد.

در ماه سپتامبر، آمریکا با استناد به «پیشرفت واضح و مستمر» در زمینه آزادی زندانیان سیاسی، تنها از پرداخت بخشی از 300 میلیون دلار کمک نظامی که کنگره مشخص کرده بود مشروط به بهبود حقوق بشر است، خودداری کرد .

هم کاخ سفید و هم دفتر پلوسی اصرار داشتند که نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر با سیسی به‌طور خصوصی مطرح شده است.

زمان نشان خواهد داد که آیا تأثیری داشته است یا خیر. اما حتی اگر در هفته‌های آینده ده‌ها یا حتی صدها زندانی سیاسی آزاد شوند، آسیب‌های جدی وارد شده است.

اگر بایدن در مورد حقوق بشر جدی است، نباید این هفته با سیسی در واشنگتن دیدار کند، مگر اینکه ابتدا تعهدات مشخصی در مورد حقوق بشر، از جمله آزادی صدها زندانی بازداشت شده در روزهای قبل و در جریان اجلاس آب و هوا دریافت کند.

بایدن با دو سال دیگر در مقام ریاست‌جمهوری‌‌، نیاز به بازنگری رویکرد خود در قبال ناقضان حقوق بشر دارد، رویکردی که تمرکزی برای قربانیان و جامعه مدنی باشد نه سوء استفاده کنندگان.

در مصر، آمریکا به‌جای بالا بردن مدافعان حقوق بشر، آن‌ها را در معرض خطر بیشتری قرار داد.

بایدن به‌جای استفاده از پلت فرم عمومی خود برای ایجاد ارتباط بین یک سیاره سالم و یک دموکراسی قوی، یک هدیه 500 میلیون دلاری به یک خودکامه ارائه کرد.

من قاهره را ترک کردم و با سوغاتی، عکس اهرام و احساس عمیق ناامیدی به واشنگتن برگشتم.