loader image

جستجو

Will Biden sacrifice his position for another war in the region

نیشن:
آیا بایدن موقعیت خود را فدای جنگ دیگری در منطقه خواهد کرد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیشن» در مقاله تازه خود با اشاره به جنگ حماس واسرائیل،‌ به بررسی این سوال پرداخت که آیا بایدن موقعیت خود را فدای جنگ دیگری در منطقه خواهد کرد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیشن در مقاله تازه خود به‌قلم «گیت هییر» نوشت: روز شنبه، «لوید آستین»-وزیر دفاع آمریکا- تحت هدایت کاخ سفید، به یوآو گالانت همتای اسرائیلی خود هشدار داد که از یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر که علاوه بر حملات جاری در غزه، جبهه جدیدی را در لبنان باز می‌کند، اجتناب کند.

در هفته‌های اخیر، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حزب‌الله، یک شبهه‌نظامی شیعه مستقر در لبنان، درگیر بمب‌گذاری‌های غیرقانونی بوده‌اند.

در حالی که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، سخنرانی گسترده‌ای داشت که نشان‌دهنده تمایل به اجتناب از تشدید تنش بود، واقعیت حملات تلافی‌جویانه و این واقعیت که او تحت فشار حامیان خود برای مداخله از جانب فلسطینی‌ها در غزه قرار می‌گرفت، جنگ دیگر اسرائیل/لبنان را به یک امکان واقعی تبدیل کرد.

گالانت قبل از صحبت با آستین به طرز خطرناکی هشدار داد: حزب‌الله لبنان را به جنگی می‌کشاند که ممکن است عواقب بدی داشته باشد.

مرتکب اشتباه هولناکی می‌شود. کسانی که بهای آن را خواهند پرداخت، در درجه اول شهروندان لبنان هستند. کاری که ما در غزه انجام می‌دهیم، می‌توانیم در بیروت انجام دهیم.

آکسیوس گزارش داد: برخی در دولت بایدن نگران هستند که اسرائیل تلاش می‌کند حزب‌الله را تحریک کند و بهانه‌ای برای جنگ گسترده‌تر در لبنان ایجاد کند که می‌تواند آمریکا و سایر کشورها را بیشتر وارد درگیری کند. مقامات اسرائیلی این موضوع را به صراحت رد می‌کنند.

تلاش‌های آستین برای مهار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما به‌سختی پیش می‌رود.

حقیقت این است که از زمان حمله حماس در 7 اکتبر، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) سرکشی کرده است و حملات شدیدتری را علیه غیرنظامیان فلسطینی انجام داده است، با منطق استراتژیک اندک و ‌‌‌برخلاف کنوانسیون‌های اساسی حقوق بین‌الملل.

در حالی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خشونت کامل خود را در غزه به راه انداخته است، بایدن و تیمش گهگاه با احتیاط‌های بی‌اثر در مورد حقوق بشر و احتیاط به صدا درآمده‌اند.

این سخنان هیچ اثر ‌‌‌قابل‌توجهی نداشته است و فقط می‌توان آن را شنید.

شواهد اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد بایدن اعتقاد یا صلاحیت استفاده از اهرم ‌‌‌قابل‌توجه آمریکا را برای مهار سیاست‌های تشدید‌کننده اسرائیل دارد.

یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر که ناگزیر دامن آمریکا و ایران را آلوده خواهد کرد، فاجعه‌ای برای غرب‌آسیا و جهان خواهد بود.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک قدرت هسته‌ای است و ایران در آستانه داشتن زرادخانه هسته‌ای خود است. ما نمی‌توانیم پایان آخرالزمانی را رد کنیم.

تصمیم بایدن برای دادن چک سفید به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نه تنها غرب‌آسیا، بلکه سیاست آمریکا را نیز آزار می‌دهد.

اگر بایدن نتواند ‌به‌عنوان یک صلح‌‌طلب مؤثر عمل کند، ‌‌‌ریاست‌جمهوری خود را تهدید می‌کند و با توجه به اینکه ‌‌‌ریاست‌جمهوری ناموفق بایدن، دونالد ترامپ را به قدرت بازگرداند، آینده دموکراسی آمریکا مورد بحث خواهد بود.

به نظر می‌رسد رأی‌‌دهندگان دموکرات خطرات غرب‌آسیا را بهتر از مقامات منتخب خود درک می‌کنند. 80 درصد دموکرات‌ها از آتش‌بس حمایت می‌کنند.

با این حال، بایدن به سؤالی درباره احتمال آتش‌بس پاسخ داد: «هیچ. هیچ امکانی وجود ندارد.» مقامات منتخب بیشتر با بایدن هستند.

در کنگره، آتش‌بس توسط بیش از 20 نماینده و یک سناتور به نام دیک حمایت می‌شود.

زبان مبهم در مورد «توقف انسان دوستانه» و «توقف خصومت» رایج‌تر است؛ اما با توجه به ‌‌‌اینکه توقف بشردوستانه کنونی در غزه در حال حاضر به معنای توقف بمباران به مدت 4 ساعت در روز است، با تأثیر اندکی بر افزایش شمار غیرنظامیان، چنین تصمیماتی بسیار کم است.

پایگاه دموکرات در مواجهه با بی‌احتیاطی سرسختانه مقامات منتخب، خشمگین می‌شود.

در روز پنج‌شنبه، هاف پست گزارش داد: «کارکنان تعداد زیادی از دفاتر دموکرات‌ها می‌گویند که تعداد بی‌سابقه‌ای از تماس‌ها و ایمیل‌ها را دریافت می‌کنند که از اعضا خواسته می‌شود از آتش‌بس حمایت کنند، حمله‌ای که گروه آن‌ها کاملاً برای آن آماده نبودند.»

ملکه فرانسه ماری آنتوانت ظاهراً در مورد دهقانان گرسنه گفته است: «بگذارید زندگی‌شان را کنند.» این داستان تقریباً یک داستان طولانی است؛

اما واقعیت تلخ این است که بسیاری از دموکرات‌های منتخب از رأی‌‌دهندگان عصبانی می‌شنوند و در واقع می‌گویند:

اجازه دهید با پست صوتی صحبت کنند. این دموکرات‌ها نیز مانند ملکه افسانه‌های فرانسه، در خطر برانگیختن خشم غیرقابل کنترل مردم هستند.

این تحقیر غرور برای رأی‌‌دهندگان هم سیاست بد است و هم تهدیدی واقعی برای دموکراسی آمریکا. به هر حال رأی‌‌دهندگانی که احساس می‌کنند نمایندگانشان را نسبت به آن‌ها تحقیر می‌کنند، احتمالاً در خانه خواهند ماند. نتیجه نهایی، ‌‌‌ریاست‌جمهوری دوم ترامپ خواهد بود.

اگر بایدن بتواند نشان دهد که می‌تواند جنگ را سرکوب کند، این شانس را دارد که ائتلاف در حال فروپاشی خود را دوباره متحد کند.

او همچنین ثابت خواهد کرد که دموکراسی هنوز هم می‌تواند کار کند.

این یک وظیفه ضروری است، زیرا تنها راه برای جلوگیری از بازگشت ترامپ این است که رأی‌‌دهندگان را متقاعد کنیم که دموکراسی هنوز ارزش دفاع دارد.