loader image

جستجو

Will the war in West Asia change the voters' view of Biden

نیویورک تایمز:
آیا جنگ در غرب‌آسیا دیدگاه رأی‌دهندگان را نسبت به بایدن تغییر خواهد داد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارش تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا جنگ در غرب‌آسیا دیدگاه رأی‌دهندگان را نسبت به بایدن تغییر خواهد داد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش تازه خود به‌قلم «رید اپستاین» نوشت: بایدن در یک سخنرانی نادر در دفتر بیضی خود را ‌به‌عنوان یک رهبر جهانی در زمان بحران‌های بین‌المللی در اوکراین و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) معرفی کرد.

این سخنرانی تنها دومین باری بود که او در ساعت اول از میز قاطع صحبت می‌کرد. این در مقطعی حیاتی در دوران ‌‌‌ریاست‌جمهوری او اتفاق می‌افتد، زیرا او با مبارزات انتخاباتی چالش‌برانگیزی مواجه است که با محبوبیت پایین و تردید در میان دموکرات‌ها در مورد سلامت جسمی‌اش برای دور دوم مواجه است.

موضع قاطعانه بایدن در صحنه بین‌المللی از زمان حملات حماس در اسرائیل که منجر به کشته شدن بیش از 1400 اسرائیلی شد، دموکرات‌ها را امیدوار کرده است که او بتواند دیدگاه رأی‌دهندگان بدبین را تغییر دهد.

او دو سخنرانی مهم در کاخ سفید کرده است و حتی برای دیدار با رهبران محلی و دلجویی از اسرائیلی‌های غمگین به ‌تل‌آویو سفر کرده است.

با این حال، استراتژیست‌های سیاسی هر دو حزب هشدار می‌دهند که حتی اگر بایدن بتواند آخرین بحران بین‌المللی را با موفقیت پشت سر بگذارد، هرگونه تقویت سیاسی که ممکن است دریافت کند می‌تواند کوتاه‌‌مدت باشد.

رأی‌دهندگان آمریکایی از لحاظ تاریخی دغدغه‌های داخلی، ‌به‌ویژه وضعیت اقتصاد را در رقابت‌های ‌‌‌ریاست‌جمهوری در اولویت قرار داده‌اند.

«جولیان ای. زلیزر»- استاد تاریخ سیاسی در دانشگاه پرینستون- پیشنهاد می‌کند که در عصر شدیداً قطبی‌‌شده امروز، بعید است که بزرگی یک بحران یا عملکرد یک رئیس‌جمهور در درازمدت تفاوت اساسی ایجاد کند. این مشاهدات بر چالش‌هایی که بایدن با آن مواجه است تأکید می‌کند.

پیشنهاد ‌‌‌رئیس‌جمهور برای کمک 14 میلیارد دلاری به اسرائیل، همراه با 60 میلیارد دلار اضافی برای اوکراین، باعث ایجاد شک و تردید در میان برخی از رأی‌دهندگان شده است.

بسیاری مناسب بودن چنین هزینه‌هایی را با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد آمریکا زیر سوال می‌برند. ‌به‌عنوان مثال، سامانتا مسکوویتز، دانشجوی 27 ساله روانشناسی، از ارسال میلیاردها دلار به این کشورها ‌به‌ویژه با توجه به شرایط اقتصادی ابراز نگرانی کرد. مسکوویتز در سال 2020 نه به بایدن و نه به دونالد جی ترامپ رأی نداد و در مورد انتخابات 2024 بلاتکلیف است.

شایان ذکر است که بینندگان سخنرانی بایدن در دفتر بیضی‌شکل کم‌تر از سخنرانی‌های قبلی ‌‌‌ریاست‌جمهوری بود. داده‌های اولیه نیلسن نشان می‌دهد که حدود 20.3 میلیون نفر این سخنرانی را در 10 شبکه تلویزیونی تماشا کردند. با این حال، انتظار می‌رود این تعداد بیشتر باشد، با توجه به اینکه بینندگان آنلاین را در نظر نمی‌گیرند.

به‌رغم این چالش‌ها، برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند که سخنرانی بایدن می‌تواند نقشی محوری در تعریف امنیت آمریکا و تمرکز بر مسائل مربوط به ایران و روسیه داشته باشد.

آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است به گردآوری رأی‌دهندگان در اطراف ‌‌‌رئیس‌جمهور کمک کند و کنگره را تشویق کند تا طرح کمک بین‌المللی 106 میلیارد دلاری او را که شامل تأمین مالی برای اوکراین و خاور میانه است، تصویب کند.

با نزدیک شدن به انتخابات آتی، انتظار می‌رود که رأی‌دهندگان در درجه اول بر مسائل داخلی مانند هزینه زندگی، اقتصاد، امنیت مرزها و جرم و جنایت تمرکز کنند.

سیاست خارجی از لحاظ تاریخی نقش محدودی در تعیین نتیجه انتخابات ملی از زمان جنگ ویتنام ایفا کرده است، به استثنای انتخابات سال 2004 که ‌‌‌رئیس‌جمهور جورج دبلیو بوش با انتقادهای ‌‌‌قابل‌توجهی به خاطر جنگ عراق مواجه شد.

در حال حاضر، بایدن از حمایت عمومی ‌‌‌قابل‌توجهی برای مواضع تزلزل ناپذیر خود به نفع اسرائیل برخوردار است.

بر اساس نظرسنجی‌ها، 68 درصد از رأی‌دهندگان در نظرسنجی فاکس نیوز و 76 درصد در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک معتقدند که حمایت از اسرائیل به نفع منافع ملی آمریکا است.

با این حال، بعید است که سیاست خارجی به موضوع اصلی در انتخابات تبدیل شود. انتظار می‌رود موضوعات غالب حول مسائل داخلی بچرخد و سیاست خارجی نقش حاشیه‌ای‌تری ایفا کند.

با این وجود، اگر مناقشه اسرائیل برای مدت طولانی بر اخبار تسلط داشته باشد، می‌تواند ماهیت مبارزات انتخاباتی ‌‌‌ریاست‌جمهوری را تغییر دهد.

‌‌‌رئیس‌جمهور در مناقشه‌ای که کنترل محدودی دارد، طرف گرفته است. چالش فوری او تضمین آزادی آمریکایی‌هایی است که در نوار غزه گروگان گرفته شده‌اند. به گفته آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، در حالی که حماس دو گروگان آمریکایی را آزاد کرده است، ده نفر دیگر همچنان در اسارت هستند.

این وضعیت هم فرصت‌ها و هم خطراتی را برای بایدن به همراه دارد که او کارزار انتخاباتی مجدد خود را دنبال می‌کند. در حالی که خطرات سیاسی مرتبط با درگیری‌های جاری در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) وجود دارد، می‌تواند دریچه‌ای برای او برای تغییر شکل رقابت و تقویت وجهه خود ایجاد کند.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که مدیریت منظم بحران می‌تواند کارزار او را تقویت کند و به حل مسائل کلیدی دیگری که احتمالاً در انتخابات مجدد او نقش محوری دارند، کمک کند.

یکی از این مسائل، آشفتگی مداوم در میان جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان است که آن‌ها ‌به‌دنبال انتخاب رئیس مجلس هستند.

برخلاف ‌‌‌رئیس‌جمهور سابق، ترامپ که به دلیل رویکرد ویژه خود در سیاست خارجی شناخته‌شده است، رویکرد سنجیده‌تر بایدن می‌تواند ‌به‌عنوان یک مزیت در حفظ ثبات در روابط بین‌الملل تلقی شود.