loader image

جستجو

Has Joe Biden attacked Nord Stream 2

ناینتین فورتی فایو:
آیا جو بایدن به نورد استریم 2 حمله کرده است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در گزارش تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا جو بایدن به نورد استریم 2 حمله کرده است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در گزارش تازه خود به‌قلم «رابرت فورلی» نوشت: «سیمور هرش« روزنامه‌نگار، تحقیقی را بیان می‌کند که جو بایدن دستور تخریب خط لوله نورد استریم 2 را صادر کرده است.

اگر درست باشد، نشان‌دهنده یک مداخله انفجاری در جنگ روسیه و اوکراین است که به‌طور بالقوه، ائتلافی را که واشنگتن برای حمایت از کی‌یف تشکیل داده است، ناراحت می‌کند.

در سال 2015، هرش گزارشی از مرگ اسامه بن‌لادن منتشر کرد که تقریباً با تمام گزارش‌های رسمی و غیررسمی این حمله در تضاد بود.

گزارش هرش در مورد جنگ داخلی سوریه به‌طور مشابه با طوفانی از انتقادات مواجه شده است.

گزارش هرش در مورد حمله نورد استریم 2 به‌شدت به یک منبع واحد در دولت آمریکا متکی است که جزئیاتی را نه‌تنها از مذاکرات پشت این تصمیم، بلکه در مورد خود حمله نیز ارائه کرده است.

این عملیات شامل یک قطار پیچیده از رویدادها بود که در آن غواصان مواد منفجره را بر روی خط لوله زیر آب نصب کردند که بعداً منفجر شدند.

این حساب همچنین دارای شکاف‌های مهمی است. یکی از موارد غافلگیرکننده در گزارش هرش، بحث در مورد استدلال قانونی پشت حمله ادعا شده است.

اینکه بگوییم دولت آمریکا هرگز کار غیرقانونی انجام نمی‌دهد، دقیقاً درست نیست، اما قطعاً درست است که قوه مجریه همواره برای تفسیر قانون به‌گونه‌ای تلاش می‌کند که اقداماتش از منظر داخلی قانونی به نظر برسد.

وکلا همیشه در تصمیم‌گیری‌های عمده در مورد استفاده از زور در صحنه بین‌المللی حضور دارند و تقریباً همیشه می‌توانند توضیحی در مورد نحوه مطابقت هر عملیات خاص با قوانین داخلی ارائه دهند.

هیچ‌کس نباید به گزارش یک توطئه عظیم در بالاترین سطوح حکومتی که بر یک منبع تکیه دارد اعتماد کند.

علاوه بر این، گزارش‌های سیمور هرش در دهه گذشته به‌سختی توانسته است اعتماد بی‌چون و چرای مخاطبان را جلب کند.

چیزهای زیادی در مورد آسیب‌های واردشده به خط لوله نورد استریم 2 وجود دارد که ما نمی‌دانیم. با توجه به انگیزه‌های قوی که هر طرف برای فریب دادن دارد، رد کردن هرگونه احتمالی در این مرحله عاقلانه نخواهد بود.

همه روایات مربوط به حمله به خط لوله غیرممکن است، اما حداقل یکی از آن‌ها درست است.