loader image

جستجو

Is J Street still pro-Israel.jpg2

جوئیش نیوز سیندیکیت:
آیا «جی استریت» هنوز هم طرفدار اسرائیل است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش نیوز سیندیکیت» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که آیا جی استریت هنوز هم طرفدار اسرائیل است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در یادداشت تازه خود به‌قلم «جاناتان توبین» نوشت:  زمانی که «آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- روز یکشنبه در کنفرانس «جی استریت» سخنرانی کرد.

خطاب به فعالان جناح چپ حاضر در سالن سخن نمی‌گفت. او در عوض، تیری به سمت دولت آینده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به رهبری بنیامین نتانیاهو شلیک کرد.

برخلاف اوباما و وزیر خارجه دومش، جان کری، بایدن و بلینکن آنقدر احمق نیستند که فکر کنند تشکیلات خودگردان فلسطین علاقه‌ای به صلح دارد.

آن‌ها بر احیای یک سیاست مماشات شکست‌خورده در مورد ایران و جنگ در اوکراین متمرکز شده‌اند تا سرمایه سیاسی اندکی را که در اختیار دارند، در تلاش برای احیای مذاکرات مرده با رهبری ایران خرج کنند.

اما آن‌ها نمی‌توانند کاملاً اعتیاد خود را به جدال‌های بیهوده با نتانیاهو ترک کنند.

با این حال، در اوج ناامیدی شنوندگان جی استریت، بلینکن متعهد نشد که دولت جدید نتانیاهو را غیرقانونی بداند.

در عوض، اعلام کرد که ائتلاف آینده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با «تغییر در سیاست‌هایش» می‌تواند خود را نجات دهد.

بلینکن با ادامه ترویج افسانه زمین در برابر صلح، که اساساً به معنای بیرون راندن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از یهودیه و سامریه و بخش‌هایی از اورشلیم است، نشان داد که دولت همچنان با دستور کار جی استریت هماهنگ است.

و آن دستور کار با توجه به خنثی کردن دموکراسی اسرائیلی و تحت فشار گذاشتن دولت یهود در تسلیم شدن به ایدئولوژی چپ در مورد تشکیل کشور فلسطین، صلح‌طلبانه نبوده است.

جی استریت ممکن است مدت‌ها خود را «طرفدار اسرائیل و صلح» خوانده باشد. اما هدف واقعی آن تلاش برای اطمینان از این است که سیاست اسرائیل توسط دموکرات‌های چپ‌گرا دیکته می‌شود که علاقه‌ کمی به دولت یهود دارند و حتی علاقه کمتری به حفاظت از امنیت آن در برابر تروریست‌ها یا ایران هسته‌ای دارند.

امروز جی استریت توصیف جدیدی را به کار می‌برد: «آمریکایی‌های طرفدار اسرائیل، طرفدار صلح، طرفدار دموکراسی». تکه‌ اضافه شده نشان می‌دهد که مانند تلاش‌های حزب دموکرات برای بدنام کردن جمهوری‌خواهان ‌به‌عنوان «نیمه فاشیست»، اسرائیلی‌هایی که با برنامه جی استریت موافق نیستند، به طور مشابه ضد دمکراتیک هستند. این موضوعی است که چپ‌گرایان اسرائیلی که ماه گذشته در انتخابات کنست توسط نتانیاهو و شرکای راست‌گرا و مذهبی‌اش شکست خوردند، ترویج می‌دهند.