loader image

جستجو

Will the attack on Crimea change the course of the war in Ukraine1

فارن پالیسی:
آیا حمله به کریمه روند جنگ اوکراین را تغییر خواهد داد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» در یادداشت خود ضمن اشاره به منهدم شدن یک فرودگاه در روسیه،‌ به بررسی این سوال پرداخت که ‌آیا حمله به کریمه روند جنگ اوکراین را تغییر خواهد داد؟

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی در یادداشت خود به‌قلم «اما اشفورد» «متیو کرونیگ» نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای ویژه اوکراینی مسئول انفجار مهیب در کریمه‌اند که سبب منهدم شدن یک فرودگاه در روسیه شد. این یک اقدام قابل‌توجه در جنگ است.

تاکنون، اوکراینی‌ها واقعاً نتوانسته‌اند حملاتی به این اندازه پشت خطوط روسیه انجام دهند.

این پیشرفت، برای تلاش‌های جنگی غرب، مثبت است. طبق گزارش‌ها، روس‌ها حداقل هشت هواپیما را از دست دادند.

برای اوکراینی‌ها نیز خوب است که به سرزمینی حمله کنند که مسکو آن را بخشی از روسیه می‌داند.

هدف باید بیرون راندن روسیه از تمام سرزمین‌هایی باشد که از سال 2014 با زور تصرف کرده است، از جمله دونتسک، لوهانسک و کریمه. البته این امر به اوکراینی‌ها بستگی دارد که چقدر می‌خواهند بجنگند.

اگر اوکراینی‌ها بتوانند روس‌ها را به خطوط 24 فوریه یا حتی به خطوط قبل از سال 2014 بازگردانند، بسیار عالی خواهد بود. اما با شک باید به این هدف نگریست.

ما طی چند ماه آینده چیزهای زیادی خواهیم شنید، زیرا اوکراینی‌ها حمله مورد انتظار را علیه نیروهای روسی در جنوب آغاز می‌کنند. برای اعلام پیروزی، شکست یا بن‌بست خیلی زود است. اگر اوکراینی‌ها نتوانند در ماه‌های آینده پیشرفت کنند، رهبران غربی باید به‌جای طولانی‌کردن بن‌بست با چنین هزینه‌های هنگفتی، به‌طور جدی به دنبال راه‌هایی برای پایان دادن به این درگیری شوند.

چند ماه آینده احتمالاً تعیین‌کننده خواهد بود و این‌جاست که مشکل‌ ایجاد می‌شود، زیرا ادامه جنگ هزینه‌هایی را به همراه دارد و خطرات تشدید به یک درگیری گسترده‌تر، تا زمانی که جنگ ادامه دارد، باقی می‌ماند.

با توجه به کاهش صادرات گاز روسیه به کشورهای اروپایی، زمستان در اروپا سخت خواهد بود و حمایت عمومی از اوکراین در آمریکا در حال کاهش است.

این یک هزینه طولانی‌مدت دیگر برای جنگ است. روس‌ها اعلام کرده‌اند که دسترسی آمریکا برای بازرسی را بر اساس معاهده جدید کاهش تسلیحات استراتژیک که بر ذخایر موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای هر دو طرف حاکم است، تعلیق می‌کنند.

از دست دادن آخرین بقایای کنترل تسلیحات بین دو طرف، واقعاً به نفع کسی نیست. پوتین در تلاش است تا جایی که می‌تواند به دولت بایدن آسیب بزند.