loader image

جستجو

Will Donald Trump run again2

اکونومیست:
آیا دونالد ترامپ دوباره نامزد خواهد شد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اکونومیست» در یادداشتی با اشاره به شکست بزرگ لیز چینی در انتخابات مقدماتی،‌ به بررسی این سوال پرداخت که آیا دونالد ترامپ دوباره نامزد خواهد شد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه اکونومیست در یادداشتی نوشت: موضوع نامزدی احتمالی دوباره ترامپ در انتخابات، سوالی است که ذهن آمریکا و در نتیجه غرب را به خود مشغول کرده است.

آیا مردی که سعی کرد نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را باطل کند، قدرتمندترین اتحاد نظامی جهان را تهدید به انحلال کرد و با ولادیمیر پوتین هم بازی شد، تصمیم خواهد گرفت که دوباره نامزد انتخابات شود؟

اگر چنین است، آیا می‌توان او را متوقف کرد؟ شاید این سوالی زودهنگام به نظر برسد. اما انتخابات مقدماتی 2024 از نظر زمانی نزدیکتر از آخرین انتخابات سراسری 94 هفته پیش است. و به‌رغم سوابق ضعیف ترامپ در مقام ریاست‌جمهوری و رفتار غیرمعقول او پس از اخراجش از کاخ سفید، تسلط وی بر حزب جمهوری‌خواه تقویت شده است.

شکست بزرگ لیز چنی در انتخابات مقدماتی در وایومینگ این هفته اهمیت زیادی دارد، زیرا کنگره یک محافظه‌کار شجاع و اصولگرا را از دست داده است، و به نظر می‌رسد که این اتفاق با یک الگو خاص مطابقت دارد. همه‌ نامزدهایی که ترامپ تاییدشان نکرده بود، در انتخابات مقدماتی خود پیروز نشده‌اند.

شاید یکی از نشانه‌های بزرگتر نفوذ او این باشد که بسیاری از نامزدهای بازنده نیز به دنبال تأیید او بودند. این رقابت‌ها بر سر جنبه‌های مختلف محافظه‌کاری نبوده‌اند، بلکه بر سر اینکه کدام رقیب بیشترین جذابیت را برای ترامپ دارد، بوده‌اند.

نظرسنجی اولیه در مورد اینکه رای‌دهندگان جمهوری‌خواه چه کسی را به‌عنوان نامزد خود در انتخابات سال 2024 می‌خواهند، نشان می‌دهد که حدود 50 درصد آن‌ها ترامپ را انتخاب کرده‌اند.

اگر ترامپ تصمیم نگیرد که نمی‌خواهد نامزد شود یا چیزی مانع از انجام این کار نشود، به نظر می‌رسد که او نامزدی جمهوری‌خواهان را خواهد برد. این منجر به سوال دوم می شود: آیا می‌توان او را متوقف کرد؟

یکی از موانع اصلی در راه او قانون است. جدیدترین تحقیقاتی که ترامپ با آن روبه‌رو شده است، زمانی فاش شد که اف‌بی‌آی در اوایل این ماه به ویلای شخصی وی وارد شد.

به نظر می‌رسد که وزارت دادگستری به دنبال اسناد محرمانه‌ای است که ترامپ از کاخ سفید با خود برده است. اینکه آیا این اقدام او پیگرد قانونی در پی خواهد داشت یا نه، ممکن است به میزان حساسیت این اسناد بستگی داشته باشد.