loader image

جستجو

Will Kherson's defeat mark the end of Putin1

ناینتین فورتی فایو:
آیا شکست خرسون پایان پوتین را رقم خواهد زد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در مقاله‌ای با اشاره به عقب‌نشینی فرمانده نیروهای مسلح روسیه در اوکراین،‌ به بررسی این سوال پرداخت آیا شکست خرسن پایان پوتین را رقم خواهد زد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در مقاله‌ای به‌قلم «الکساندر متیل» نوشت: «ژنرال سرگئی سوروویکین»- فرمانده نیروهای مسلح روسیه در اوکراین- به‌تازگی اعلام کرده است که روسیه به سمت ساحل چپ رودخانه دنیپرو در استان خرسون عقب‌نشینی می‌کند.

اگر واقعاً این اتفاق بیفتد، روس‌ها مرکز استان خرسون را نیز رها خواهند کرد، شهری با 284 هزار نفر جمعیت که از روزهای آغازین جنگ آن را اشغال کرده‌اند.

روسیه گفته است: تصمیم برای دفاع از کرانه چپ دنیپرو آسان نیست. در عین حال، ما جان نظامیان خود و توانایی رزمی نیروها را نجات خواهیم داد.

سوروویکین ممکن است در حال بلوف زدن یا ایجاد تله باشد، اما اگر اینطور نباشد، عقب‌نشینی روسیه به دلایل مختلف به طور بالقوه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

اولا، تا کنون اوکراینی‌ها شهرهای کوچک، شهرک‌ها و روستاها را آزاد کرده‌اند. آزاد کردن یک شهر بزرگتر مانند خرسون از نیروهای اشغالگر روسیه موفقیت بزرگی است که می‌تواند نویدبخش فهرستی از مناطق شهری آزاد شده در آینده باشد.

و این آغاز پایان جنگ خواهد بود. روحیه روس‌ها به شدت سقوط خواهد کرد. اتهامات و دعوای افسران بیشتر می‌شود.

دوما، آزادی خرسون سیلی بزرگی به صورت پوتین خواهد بود. درست است یا نه، این عقب نشینی قطعاً محبوبیت پوتین را نزد مردم روسیه تضعیف خواهد کرد.

شکست بزرگی مانند خرسون می‌تواند به راحتی شرایطی را ایجاد کند که در آن معمولاً کودتا انجام می‌شود. حتی اگر از این فاجعه جان سالم به در ببرد، پوتین رئیس‌جمهور بسیار ضعیف‌تری خواهد بود. و این به نوبه خود به این معنی است که جنگ قدرت بین جانشینان رقیب و حامیان آن‌ها احتمالاً بدتر می‌شود.

سوما، روحیه شهروندان اوکراین بالا خواهد رفت و عزم آن‌ها برای زنده ماندن در این زمستان سرد تقویت خواهد شد. جایگاه زلنسکی در جهان حتی بیشتر خواهد شد و نتیجه این است که توانایی او برای متقاعد کردن متحدان اوکراین که باید از یک برنده حمایت کنند نیز افزایش خواهد یافت. کشورهای غربی که تا کنون تمایلی به حمایت از اوکراین نشان نداده‌اند، در مسیر حمایت از اوکراین قرار خواهند گرفت تا مبادا در سمت اشتباه تاریخ قرار گیرند.