loader image

جستجو

Will Iran's new drone reach Tel Aviv

جروزالم پست:
آیا پهپاد جدید ایران به تل‌آویو می‌رسد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در مقاله‌ای ضمن اشاره به افزایش تنش‌های ایران و اسرائیل در منطقه،‌ به بررسی این سوال پرداخت که آیا پهپاد جدید ایران به تل‌آویو می‌رسد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه جروزالم پست در مقاله‌ای به‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت: چرا ایران برای حمله به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به یک پهپاد جدید نیاز دارد، در حالی که در حال حاضر، تعداد زیادی پهپاد در اختیار دارد که می‌تواند اسرائیل را تهدید کنند؟

یکی از فرماندهان ایرانی این هفته ادعا کرد که ایران پهپاد جدیدی دارد که برای حمله به شهرهای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) طراحی شده است.

مشخص نیست چرا ایران این اطلاعات را در این هفته منتشر کرد، مگر اینکه این اطلاعات به طور خاص همزمان با سالگرد حملات تروریستی 11 سپتامبر طراحی شده باشد. تنش‌های ایران و اسرائیل در منطقه، به‌ویژه در سوریه همچنان رو به افزایش است.

ایران در اوایل سال جاری از پهپادها برای حمله به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استفاده کرد، اما آن‌ها توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا سرنگون شدند.

ایران همچنین سال گذشته از یک پهپاد که از عراق پرواز کرده بود برای هدف قرار دادن اسرائیل (رژیم صهیونیستی) استفاده کرد.

طبق گزارش‌ها، ایران پهپادهای شاهد 136 را نیز به یمن منتقل کرد که قادر به هدف قرار دادن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هستند. پس چرا ایران باید ادعا کند که یک پهپاد متفاوت تولید کرده است؟

«کیومرث حیدری»- فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران- گفت: «ما این پهپاد را مخصوص حیفا و تل‌آویو طراحی کرده‌ایم. این یک پهپاد منحصر به فرد است که برای این کار ساخته شده و در تمرینات نظامی آینده از این پهپاد‌ها رونمایی خواهد شد.»

از آنجایی که نیروی زمینی ارتش از این پهپاد رونمایی کرد، ممکن است به این معنا باشد که این پهپاد در خط مقدم جبهه ضد اسرائیل نیست. معمولاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را تهدید می‌کند.

ایران با افتخار اعلام کرد که این پهپاد به‌طور خاص به‌عنوان یک پهپاد انتحاری برای حمله به حیفا یا تل‌آویو طراحی شده است.

ایران در سال 2019، از پهپادهای انتحاری برای حمله به عربستان استفاده کرد و همچنین یک کشتی را در ماه جولای گذشته در خلیج عمان هدف قرار داد.

همچنین به حزب‌الله، حوثی‌ها، حماس و شبهه‌نظامیان در عراق توصیه کرده است که از پهپادهای مشابه استفاده کنند.

در ماه آگوست، نیابتی‌های ایران در عراق پهپادهایی را پرتاب کردند که نیروهای آمریکایی در عراق را هدف قرار دادند. به نظر می‌رسد ایران دارای انواع بسیاری از پهپادهای انتحاری است.