loader image

جستجو

Expressing America's optimism about the possibility of a naval agreement between Israel and Lebanon2

العربیه:
ابراز خوش‌بینی آمریکا در مورد امکان توافق دریایی اسرائیل و لبنان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «العربیه» در گزارش تازه خود از ابراز خوش‌بینی آمریکا در مورد امکان توافق دریایی اسرائیل و لبنان، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری العربیه در گزارش تازه خود نوشت: میانجی آمریکایی در پرونده مناقشه مرزی دریایی میان لبنان و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، اعلام کرد که همچنان نسبت به حصول پیشرفت در رسیدن به توافق میان طرفین خوش‌بین و مشتاقانه منتظر بازگشت به منطقه برای دستیابی به «توافق نهایی» است.

«آموس هوخشتاین» این اظهارات را پس از دیدار با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور در کاخ بعبدا بیان کرد.

ریاست‌جمهوری لبنان ساعاتی پیش، از ورود هوخشتاین و دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان و هیئت همراه به کاخ بعبدا و آغاز نشست گسترده خبر داد و خاطرنشان کرد که میشل عون همچنین با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر و نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز دیدار کرد.

عون ساعاتی پیش از آن تاکید کرده بود که کشورش نمی‌تواند در مورد حقوق خود در آب‌های سرزمینی‌اش سهل‌انگار باشد.

وی در بیانیه‌ای که ریاست‌جمهوری لبنان در «توییتر» منتشر کرد، گفت: «بر تعامل جدی خود در مورد حقوق لبنان در آب‌های سرزمینی و منابع طبیعی‌ آن که تحت هیچ شرایطی قابل چشم‌پوشی نیست، تاکید داریم».

عون تصریح کرد که تنها هدف مذاکرات غیرمستقیم جاری برای تعیین مرزهای دریایی در جنوب، «حراست از حقوق لبنان و رسیدن به نتایج حافظ حقوق و ثروت ما از طریق همکاری با میانجی آمریکایی است تا بتوانیم به محض پایان مذاکرات، فرصتی را برای احیای وضعیت اقتصادی کشور به دست آوریم».