loader image

جستجو

The mysteries of the murder of a young black man by the police

واشنگتن پست:
ابهامات ماجرای قتل جوان سیاه‌پوست توسط پلیس

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی از ابهامات ماجرای قتل جوان سیاه‌پوست توسط پلیس خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن پست نوشت: قتل «جورج فلوید» پرسش‌های آشفته کننده‌ای را در اذهان عمومی درباره سازوکار پلیس آمریکا و استفاده از نیروی مرگبار مطرح کرد.

«جِیلند واکر» 25 ساله را پلیس آمریکا در شهر اَکرون در ایالت اوهایو کشت و مرگ او منجر به چند روز اعتراضات خیابانی شد و مقامات را وادار کرد منع رفت و آمد اِعمال و جشن‌های روز استقلال را لغو کنند.

پلیس می‌گوید تلاش کرده است خودرو واکر را به خاطر تجهیزاتی که ماهیت آن مشخص نیست و نیز نقض قوانین ترافیکی متوقف کند، اما وی گریخت و پلیس نیز وی را تعقیب کرد.

به گفته پلیس، حدود 40 ثانیه پس از آغاز این تعقیب، گلوله‌ای از خودرو واکر شلیک شد. پس از چند دقیقه، واکر که هیچ سوء سابقه کیفری نداشت از خودرو خارج شد و پا به فرار گذاشت. پلیس می‌گوید تلاش کرد با شوکر وی را متوقف کند، اما موفق نشد. پلیس می‌گوید چند ثانیه بعد، واکر از فرار باز ایستاد و به سمت پلیس رو کرد و آن‌ها در این وقت به وی شلیک کردند.

بیش از 90 گلوله شلیک شد و از تصاویر تعقیب و تیراندازی دوربین نصب‌شده بر لباس پلیس، برمی‌آید که شلیک گلوله حتی پس از افتادن واکر روی زمین ادامه یافت.

واکر هنگامی که هدف تیراندازی قرار گرفت غیرمسلح بود. پلیس می‌گوید یک کلت در خودرو وی پیدا شد، اما روشن نیست آیا پر بوده است یا خالی. هشت افسری که مستقیماً در این تیراندازی دخیل بوده‌اند به مرخصی اداری فرستاده شده‌اند.

اداره تحقیقات کیفری اوهایو در حال اجرای تحقیقاتی است و این پرونده را برای بررسی بیشتر به دادستان کل ایالتی واگذارخواهد کرد.

پرسش‌ های بی پاسخ فراوانی هست که مشخص خواهد کرد آیا این افسران را باید هدف پیگرد جنایی قرار داد یا خیر.

امید داشتیم پس از مرگ فلوید، ادارات پلیس در استفاده از نیروی مرگبار تجدیدنظر کنند، آموزش نیروهای خود را بهبود دهند.