loader image

جستجو

American unity needs a superior strategy

ناینتین فورتی فایو:
اتحاد آمریکا به یک استراتژی برتر نیاز دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در یادداشتی با اشاره به اینکه اتحاد آمریکا به یک استراتژی برتز نیاز دارد، تاکید کرد: دولت بایدن باید روی  دمکرات کردستان تمرکز کند، زیرا ائتلاف راک/آمریکا، محور اصلی صلح و امنیت شمال شرق آسیا و منطقه بی‌اقیانوسیه گسترده‌تر است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناینتین فورتی فایو در یادداشتی به‌قلم «دیوید ماکسول» نوشت:تقریباً در نیمه راه اولین دوره ریاست‌جمهوری خود، جو بایدن از کیم جونگ اون زنگ هشدار دریافت کرد که کره شمالی همچنان به‌عنوان یک تهدید اصلی امنیت ملی باقی می‌ماند.

برخی از سیاست‌گذاران، صاحب‌نظران، مطبوعات و مردم نگران هستند که دولت در دو سال اولی که او بر مسند قدرت بوده به دلیل رقابت استراتژیک با چین، تنش بر سر تایوان و دریای چین جنوبی، جنگ پوتین در اوکراین و تهدیدات ناشی از ایران، تمرکز کافی نداشته است.

ادامه این چالش‌ها، جهت‌گیری‌های اصلی جدید کیم جونگ اون برای سال 2023 است که او در جلسه عمومی نشست حزب کارگر کره شمالی مطرح کرد. او اعلام کرد که قصد دارد زرادخانه هسته‌ای خود را به‌صورت تصاعدی افزایش دهد و در سال 2023 یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید توسعه دهد.

او همچنین کره جنوبی را «دشمن بی‌شک» خود توصیف کرد. با اعلام سیاست‌های جدید کیم، زمان آن فرا رسیده است که آمریکا و اتحاد راک/آمریکا، استراتژی جدیدی را اجرا کنند.

چنین لفاظی‌هایی نمادی از تاکتیک‌های جنگ سیاسی آزمایش‌شده و واقعی کیم جونگ اون در به‌کارگیری خصومت و تجاوز برای تغییر تدریجی وضعیت موجود و گرفتن امتیاز از کره جنوبی و آمریکا برای تقسیم و شکستن اتحاد راک/آمریکا است. کیم جونگ اون از تاکتیک‌های جنگ سیاسی خود با تحریکات نظامی، مانند آزمایش موشک‌های بالستیک، حمایت می‌کند، آزمایش‌هایی که بیش از 70 مورد آن را در سال 2022 انجام داد.

دولت بایدن دمکرات کردستان تمرکز کند، زیرا ائتلاف راک/آمریکا، محور اصلی صلح و امنیت شمال شرق آسیا و منطقه بی‌اقیانوسیه گسترده‌تر است.

در باقیمانده دوره اول ریاست‌جمهوری‌ خود باید بر ایجاد یک استراتژی جنگ سیاسی برتر در کنار دولت جمهوری چنین راهبردی، شکل‌های مختلفی از فشار را با هم ترکیب می‌کند که از تحریم‌های دیپلماتیک، اقتصادی، ابزارهای سایبری و اطلاعاتی استفاده می‌کند و بر فعالیت‌ها تأثیر می‌گذارد تا هزینه کافی را تحمیل کند تا به کیم جونگ اون نشان دهد که جستجوی سلاح هسته‌ای پرهزینه‌تر از سودمند است.

مهمتر از آن، چنین اقداماتی باید بر نخبگان و رهبران نظامی و همچنین مردم کره در شمال تأثیر بگذارد که استراتژی کیم جونگ اون شکست خورده است و آن‌ها می‌توانند تنها نوع فشاری را که می‌تواند کیم را مجبور به تغییر کند، فشار از درون اعمال کنند.

در آغاز سال 2023، توجه به این نکته مهم است که خصومت به‌ظاهر فزاینده کیم نشان می‌دهد که چگونه شکست‌های استراتژیک او از سال 2017 روی‌هم انباشته شده است.

او در اجلاس هانوی نتوانست امتیازات لغو تحریم‌ها را بگیرد و اقتصاد در حال شکست نظام‌ او به‌دنبال انزوای خودخواسته به دلیل همه‌گیری کووید 19 همچنان در رنج است.

هر چهار رئیس‌جمهور: ترامپ، مون، یون و بایدن مستحق اعتبار هستند که در حفظ همه تحریم‌ها مصمم هستند.

این به‌‌رغم تهدیدهای کره شمالی، افزایش تنش و اقدامات تحریک‌آمیز؛ دور زدن تحریم‌ها با همدستی چین و روسیه است. آن‌ها به‌درستی درخواست‌های کارشناسانی را که ماهیت، اهداف و استراتژی نظام‌ خانواده کیم برای لغو تحریم‌ها را به‌عنوان انگیزه‌ای برای آوردن کیم به میز مذاکره درک نمی‌کنند، نادیده گرفتند.

تحریم‌ها برای جلوگیری از جریان‌های نقدی غیرقانونی که به نظام‌ کیم دامن می‌زند، ضروری است. فراریان خاطرنشان می‌کنند که عدم رفع تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین شکست‌های نظام‌ خانواده کیم از سال 1953 است.

بایدن به‌درستی تحریم‌های کره شمالی را در ژوئن 2021 تمدید کرد. شکست‌های کیم به‌نوبه خود منجر به برخی از بدترین مشکلات داخلی کیم شده است که احتمال بی‌ثباتی داخلی را به همراه دارد.

کاهش این امر مستلزم آن است که کیم تهدیدات را «بیرونی» کند. این اظهارات به‌وضوح نشان می‌دهد که کیم از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود دست نخواهد کشید.

با این حال، مهم‌ترین دلیل عدم ارائه امتیازات کیم جونگ اون این است که کیم در انجام این کار ارزیابی می‌کند که جنگ سیاسی و استراتژی‌های دیپلماسی باج‌خواهی او موفق هستند.

او به‌جای مذاکره با حسن نیت، این استراتژی‌ها را ادامه خواهد داد؛ زیرا معتقد است که کار می‌کنند.

به دلیل تصمیم قبلی مبنی بر لغو رزمایش‌ها در سال 2018، زمانی که رئیس‌جمهور سابق، از رزمایش‌ها به‌عنوان بازی‌های جنگی تحریک‌آمیز و پرهزینه یاد کرد، وجود دولت بایدن برای ادامه تمرینات نظامی برنامه‌ریزی‌شده فرماندهی نیروی ترکیبی راک/آمریکا برای بازگرداندن آمادگی، لازم است.

آمادگی نیز با همه‌گیری کووید کاهش یافت. حفظ آمادگی نظامی ائتلاف، اولویت شماره یک برای نشان دادن عزم ترکیبی ائتلاف در مواجهه با تحریکات کره شمالی و جلوگیری از جنگ است.

کره جنوبی به بهبود توانایی‌های نظامی خود ادامه می‌دهد. این سازمان، اداره مقابله با سلاح‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتارجمعی را تأسیس کرده است که به گفته آن، اساس یک فرماندهی جدید را خواهد گذاشت.

با تکیه بر این ریاست، ارتش کره جنوبی قصد دارد فرماندهی راهبردی را راه‌اندازی کند، یک نهاد فراگیر که عملیات کلی را علیه چالش‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتارجمعی شمال رهبری می‌کند.

ارتش به توسعه سیستم سه‌جانبه ادامه می‌دهد. در عین حال، آمریکا به استقرار دارایی‌های استراتژیک در منطقه برای کمک به بازدارندگی گسترده ادامه داده است.

اساس بازدارندگی و دفاع برای اتحاد کاملاً حیاتی است و با یک استراتژی جدید به جلو حرکت می‌کند. کیم جونگ اون در برابر قدرت، حمله نمی‌کند مگر اینکه فکر کند گزینه دیگری ندارد.

این در واقع آزادی عمل برای اجرای یک استراتژی جنگ سیاسی برتر را برای اتحاد فراهم می‌کند.

جامعه بین‌المللی باید درک کند که تنها راه پایان دادن به برنامه هسته‌ای و نقض حقوق بشر، اتحاد شبه‌جزیره کره است.

راک و آمریکا باید به حفظ بالاترین آمادگی نظامی برای بازدارندگی از جنگ ادامه دهند و سپس رویکرد حقوق بشری، یک کارزار جامع و پیچیده اطلاعاتی و فعالیت‌های تأثیرگذاری را اتخاذ کنند و تمام تلاش‌ها را بر روی دستیابی به یک کره آزاد و متحد متمرکز کنند که در نهایت منجر به جمهوری متحد کره می‌شود.