loader image

جستجو

Forced military training in American high schools

نیویورک تایمز:
اجبار به آموزش نظامی در دبیرستان‌های آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی از اجبار به آموزش نظامی در دبیرستان‌های آمریکا خبر داد و نوشت:‌ این برنامه‌های نظامی را کهنه سربازان ارتش در حدود 3500 دبیرستان در سراسر آمریکا برگزار می‌کنند و شرکت در آن‌ها باید اختیاری باشد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: دانش‌آموزان دبیرستانی در آمریکا مجبورند در دوره‌های آموزش نظامی موسوم به «گروه‌های آموزش افسران ذخیره جوان» شرکت کنند.

بودجه این برنامه را ارتش آمریکا تامین می‌کند. هدف از اجرای برنامه گروه‌های آموزش افسران ذخیره جوان، آموزش دادن مهارت‌های مدیریتی، نظم و ارزش‌های مدنی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان درباره نظامی‌گری است.

این برنامه‌های نظامی را کهنه سربازان ارتش در حدود 3500 دبیرستان در سراسر آمریکا برگزار می‌کنند و شرکت در آن‌ها باید اختیاری باشد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده ملزم کردن دانش‌آموزان به شرکت در این دوره‌ها، برخلاف دستورالعمل‌های این وزارتخانه است

اما نیویورک‌‌تایمز متوجه شد هزاران دانش‌آموز دبیرستان بدون اینکه خودشان خواسته باشند، آشکارا مجبور شده‌اند در این کلاس‌ها شرکت کنند یا به صورت خودکار ثبت‌نام شده‌اند.

نیویورک‌تایمز متوجه شده است در بیشتر مدارسی که این دوره‌های آموزش نظامی برگزار می‌شود، دانش‌آموزان غیر سفیدپوست و افرادی از خانواده‌های کم‌درآمد هستند شرکت می‌کنند.

این برنامه آموزش نظامی در دبیرستان‌های آمریکا که به بیش از یک قرن قبل باز می‌گردد مورد اختلاف بوده است.

در زمان مخالفت‌ها با جنگ در دهه 1970، اعتراض‌ها به آنچه تلاش برای بکارگیری دانش‌آموزان دبیرستانی برای خدمت در ویتنام تلقی می‌شد موجب شدند برخی مدارس مناطق، این برنامه را محدود کنند.

بیشتر مدارس به تدریج هرگونه الزام برای ثبت‌نام در دوره نظامی را لغو کردند.اما پس از گذشت 50 سال، مناقشه‌های جدیدی در حال ظهور هستند.

والدین در برخی شهرها می‌گویند فرزندان آن‌ها مجبور به پوشیدن لباس‌های متحد‌الشکل نظامی شده‌اند، باید از یک سلسله مراتب فرماندهی تبعیت کنند و سخنان میهن‌پرستانه‌ای را که مایل نیستند بیان کنند.

از کتاب‌های درسی به‌دست‌آمده و بررسی‌شده توسط تایمز، یکی از نیروی دریایی بیان می‌کند که پیروزی نظامی آمریکا در ویتنام به دلیل محدودیت‌هایی که رهبران سیاسی برای تاکتیک‌هایی که ارتش می‌توانست استفاده کند، تحقق نیافت.