loader image

جستجو

The Camp David summit is very important

هادسون:
اجلاس کمپ دیوید بسیار حائز اهمیت است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «هادسون» در یادداشتی ضمن اشاره به اینکه کره جنوبی و ژاپن دو متحد مهم آمریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستند، تاکید کرد: اجلاس کمپ دیوید بسیار حائز اهمیت است

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ موسسه هادسون در یادداشتی به‌قلم «ریلی والترز» نوشت: بایدن روز جمعه با رهبران کره جنوبی و ژاپن، «یون سوک یول» و« فومیو کیشیدا» در مریلند دیدار خواهد کرد تا در مورد آینده مشارکت سه‌جانبه گفت‌وگو کند.

کره جنوبی و ژاپن دو متحد مهم آمریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستند.

این کشورها با هم میزبان بیش از 75 هزار سرباز آمریکایی هستند و شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری ضروری هستند.

سالانه میلیاردها دلار بین سرمایه‌گذاران آمریکایی، کره جنوبی و ژاپنی جریان می‌یابد که به خدمات تولیدی، مالی و سایر خدمات هر کشور اطمینان دارند.

اگرچه ممکن است مسائل اقتصادی، مانند تقاضای فزاینده برای امنیت اقتصادی، در جریان نشست بایدن-یون-کیشیدا مطرح شود، اما امنیت سنتی برای همیشه موضوع برجسته این سه کشور باقی خواهد ماند.

برخی از نگرانی‌ها در اقیانوس هند و اقیانوس آرام هرگز تغییر نمی‌کنند. کره شمالی به شلیک موشک‌ها به دریای شرق و اقیانوس آرام ادامه می‌دهد.

برخی از آن‌ها به‌عنوان یک تحریک آشکار بر فراز جزایر ژاپن ارسال می‌شوند. در سال جاری، کره شمالی تقریباً 12 آزمایش موشکی انجام داده است و احتمالاً در زمان برگزاری این نشست بیشتر به نشانه اعتراض انجام خواهد شد.

مقامات کره شمالی دوست ندارند که مقامات کره جنوبی با مقامات آمریکایی یا ژاپنی کنار بیایند.

پرتاب هر موشک توسط کره شمالی، این کشور را یک‌ قدم به داشتن یک سیستم پرتاب موفق برای آرزوهای تسلیحات هسته‌ای خود نزدیک‌تر می‌کند.

کیم جونگ اون تهدید کرده است که تولید تسلیحات هسته‌ای را افزایش خواهد داد. صرف‌نظر از زمانی که بایدن در اوایل سال جاری میزبان یون در کاخ سفید بود، هر دو تأیید کردند که حمله هسته‌ای به کره جنوبی شبیه حمله به آمریکا است و آمریکا مایل است از زرادخانه هسته‌ای خود برای کمک به جلوگیری از آن استفاده کند.

سال گذشته، استراتژی امنیت ملی ژاپن خاطرنشان کرد که (مسئله) امنیت در منطقه به همان اندازه که از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون بوده، شدید و پیچیده است.

کره شمالی همیشه تهدید آشکاری برای صلح در اقیانوس هند و اقیانوس آرام است، اما رقیب جدیدی از افق ظاهر شده است.

برای سال‌ها، آمریکا چین را به‌عنوان تنها رقیب با قصد تغییر نظم بین‌المللی و ابزار انجام آن معرفی کرده است و سایر دولت‌ها در سراسر جهان شروع به تصدیق این واقعیت کرده‌اند.

استراتژی امنیت ملی جدید کره جنوبی که همین چند ماه پیش منتشر شد، اشاره کرد که چین به گسترش قابلیت‌های نظامی خود و گسترش نفوذ سیاسی و اقتصادی خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

استراتژی امنیت ملی ژاپن همچنین چین را به‌عنوان یک هدف روشن برای تبدیل ارتش خود به ارتشی «در کلاس جهانی» به رسمیت شناخت، درحالی‌که به‌طور یکجانبه تلاش می‌کند قوانین و هنجارهای بین‌المللی را تغییر دهد.

جنگ‌طلبی فزاینده پکن، استفاده از اجبار اقتصادی و گسترش نظامی بی‌شرمانه، به دمیدن روح تازه‌ای به روابط سه‌جانبه بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن کمک کرده است.

خبر خوب برای این سه کشور این است که تلاش‌ها برای بازدارندگی کره شمالی از اقدام نظامی می‌تواند چین، شریک امنیتی کره شمالی را نیز منصرف کند.

چالش‌هایی که چین ارائه می‌کند، از جمله حضور گسترده اقتصادی آن در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و استفاده از ابزارهای نظامی غیرسنتی، این تلاش‌ها را بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پیچیده‌تر اما ضروری می‌کند.