loader image

جستجو

The possibility of announcing Trump's candidacy in the 2024 election1

نیویورک تایمز:
احتمال اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات 2024

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارش تازه خود از احتمال اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نیویورک تایمز در گزارش تازه خود نوشت:  «دونالد ترامپ» -رئیس‌جمهوری سابق آمریکا- در حال بررسی اعلام زودهنگام نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 است.

این منابع، تاریخ مشخصی را ذکر نکردند و مدعی شدند هنوز مشخص نیست اما تاکید کردند ترامپ، اخیراً مشاورانش را متعجب کرده و گفته است ممکن است پیشنهاد خود را در سال 2024 در رسانه‌های اجتماعی، بدون مشورت یا حتی هشدار به تیم خود اعلام کند.

اما اخیرا و در بحبوحه بررسی‌های فزاینده درباره نقش خود در شورش‌های کنگره 6 ژانویه 2021 و منحرف کردن نگاه ها به او، برنامه‌های خود برای اعلام نامزدی زودهنگام را تسریع کرده است.

به همین ترتیب، نگرانی او از محبوبیت نامزدهای بالقوه به ملاحظات او در اعلام زودهنگام نامزدی‌اش دامن زده است.

رقیب احتمالی جمهوری‌خواه ترامپ، «ران دیسانتیس» -فرماندار فلوریدا- است که تحلیلگران سیاسی، اغلب از او به عنوان رقیب اصلی برای به چالش کشیدن ترامپ یاد می‌کنند.

با توجه به آنکه 80 درصد از رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه از ترامپ حمایت می‌کنند، به نظر می‌رسد هر نامزد جمهوری‌خواهی که در سال 2024 رقیب او شود، برتری قطعی در انتخابات مقدماتی از آن ترامپ خواهد بود.

افزون بر این، منابع این روزنامه مدعی شدند ترامپ با اعلام نامزدی‌اش در سال جاری، بسیار زودتر از حد معمول، به دنبال آن است که تمام تحقیقات کنونی علیه خود را به عنوان انگیزه‌های سیاسی تلقی کند.

تحقیقات کمیته 6 ژانویه کنگره، اخیراً افزایش یافته است و دو تحقیق جداگانه در مورد رویدادهای مربوط به انتخابات 2020 نیز به همین ترتیب در حال انجام است.