loader image

جستجو

Possibility of restricting the use of anti-personnel mines by the United States

رویترز:
احتمال محدودیت استفاده از مین ضد نفر از سوی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از احتمال محدودیت استفاده از مین ضدنفر از سوی آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری رویترز نوشت: آمریکا روز سه شنبه از تصمیم این کشور درباره محدود کردن شدید مین‌های ضد نفر خبر داد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن معتقد است که این مین‌ها تاثیرات نامتناسبی بر غیرنظامیان، از جمله کودکان دارد که حتی مدت‌ها پس از پایان جنگ نیز ادامه دارند.

استفاده از مین‌های ضد نفر توسط بسیاری از کشورهای جهان از جمله متحدان آمریکا در سازمان ناتو ممنوع است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: این تصمیم تنها یک استثنا دارد و آن هم مین‌های ضد نفر آمریکایی در شبه جزیره کره به دلیل شرایط استثنایی در این منطقه و تعهد واشنگتن به دفاع از کره‌جنوبی است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ابتکار دولت آمریکا مبنی بر منع استفاده از مین‌های ضد نفر سیاست‌های این کشور را با کنوانسیون اتاوا، معاهده بین‌المللی منع استفاده، انباشت، تولید و انتقال مین‌های ضد نفر در یک راستا قرار می‌دهد.

استنلی براون، یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این اقدام در تضاد کامل با اقدامات روسیه در اوکراین است، جایی که شواهد زیادی وجود دارد که نیروهای روسی از مهمات انفجاری، از جمله مین‌های زمینی، به گونه‌ای غیر مسئولانه استفاده می‌کنند.

وی افزود: آمریکا همچنین همه ذخایر مین‌های ضد نفر خود را به جز موارد مورد نیاز برای دفاع از کره جنوبی یا حدود سه میلیون دستگاه انفجاری منهدم خواهد کرد.

براون گفت: ارتش آمریکا آخرین بار در سال 1991 در جنگ خلیج فارس از مین استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته در موردی نادر نیز در سال 2002 در جنگ افغانستان از مین ضد نفر استفاده شد.

دولت باراک اوباما در سال 2014 به تولید یا استفاده از مین‌های ضد نفر پایان داد، اما دونالد ترامپ محدودیت‌های استفاده از این سلاح‌ها را در سال 2020 کاهش داد.