loader image

جستجو

The possibility of civil war in America1

گاردین:
احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در گزارش خود با اشاره به نظرسنجی مرکز تحقیقات خشونت با سلاح گرم،  از احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه گاردین در گزارش خود نوشت: نظرسنجی مرکز تحقیقات خشونت با سلاح گرم کالیفرنیا که ماه گذشته منتشر شد، نشان داد که نیمی ‌از آمریکایی‌ها انتظار دارند طی چند سال آینده، جنگ داخلی در این کشور آغاز شود.

از هر پنج نفر، یک تن معتقد بود که خشونت سیاسی در برخی شرایط موجه است. علاوه بر این، در حالی که تقریباً همه شرکت‌کنندگان گفتند که برای آمریکا مهم است که یک دموکراسی باقی بماند، حدود 40 درصد معتقدند که داشتن یک رهبر قوی مهم‌تر است.

این نظرسنجی بیگانگی و بی‌اعتمادی مردم به جامعه دموکراتیک آمریکا و نهادهای آن را نشان داد.

نتایج بدست آمده همچنین حاکی است که اقلیتی در آمریکا  از خشونت مرگبار برای دستیابی به اهداف سیاسی حمایت می‌کنند.

جست و جوی پلیس فدرال آمریکا از اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو در اوایل ماه جاری برای یافتن اسناد طبقه‌بندی‌شده گم‌شده از کاخ سفید، آخرین موج تهدیدات خشونت‌آمیز را به راه انداخت که این بار متوجه نهادی شد که به طور گسترده به‌عنوان سنگر محافظه‌کاری تشکیلات شناخته می‌شود.

«ریک اسکات» -سناتور فلوریدا- «اف‌بی‌آی» را به گشتاپو تشبیه کرد.

در اوهایو، پلیس یک کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا را که به دفتر «اف‌بی‌آی» حمله کرد، کشت.

در پنسیلوانیا، مردی با سابقه انکار واکسن متهم به تهدید به «قتل‌عام» ماموران فدرال شد.

او ماموران «اف‌بی‌آی» را «فضولات پلیس» توصیف کرد و با گردان حفاظتی حزب نازی «اس اس» و پلیس مخفی شوروی مقایسه کرد.

«راشل کلاینفلد» -کارشناس درگیری‌های داخلی در بنیاد کارنگی- گفت: کشورهایی که دارای دموکراسی و دولت‌هایی به قدرتمندی آمریکا هستند، وارد جنگ داخلی نمی‌شوند.

اما اگر نهادهای ما ضعیف شوند، داستان می‌تواند متفاوت باشد.

وی گفت: آن چه در حال حاضر بیش از همه من را نگران می‌کند، نظرسنجی است که نشان می‌دهد بین 20 تا 40 درصد آمریکایی‌ها یک رهبر قدرتمند را دوست دارند که نیازی به پیروی از قوانین دموکراتیک نداشته باشد. این امر باعث ضعیف شدن نهادها و بروز شورش می‌شود