loader image

جستجو

The revival of Borjam depends on Tehran's decision

صدای آمریکا:
احیای برجام در گرو تصمیم تهران است                   

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «صدای آمریکا» با اشاره به صحبت‌های وزیر امورخارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای نوشت: احیای برجام در گرو تصمیم تهران است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ رسانه صدای آمریکا نوشت: «آنتونی بلینکن» -وزیر امورخارجه آمریکا- با اشاره به اقدامات ایران در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «اقدامات جمهوری اسلامی دلگرم‌کننده نیست».

وی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کره جنوبی همچنین تصریح کرد: «در دو سال گذشته، با همراهی شرکای اروپایی و روسیه و چین تلاش کردیم تا برجام را زنده کنیم و در مذاکرات وین به نقطه مطلوبی رسیدیم، اما مقامات ایران با پافشاری بر موضوعات غیربرجامی مذاکرات را متوقف کردند».

بلینکن تاکید کرد: «ما آماده بازگشت به مذاکرات هستیم، اما ایرانی‌ها باید تصمیم بگیرند و به سرعت، نظرشان را اعلام کنند که می‌خواهند به برجام بازگردند یا نه؟»

وی همچنین بر بازگشت ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید و از اقدامات این کشور پس از قطعنامه شورای حکام، از جمله غیرفعال کردن دوربین‌های آژانس انتقاد کرد.

بلینکن گفت: «یکی از مزایای اصلی برجام، امکان نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت‌های هسته‌ای بود و حال ایران با برداشتن دوربین‌ها این امکان را از بین می‌برد و احتمال رسیدن به توافق را ضعیف‌تر می‌کند».