loader image

جستجو

Continued US support for religious freedom around the world

صدای آمریکا:
ادامه حمایت آمریکا از آزادی‌های مذهبی در سراسر جهان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «صدای آمریکا» در گزارش تازه خود از ادامه حمایت آمریکا از آزادی‌های مذهبی در سراسر جهان خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، صدای آمریکا در گزارش تازه خود نوشت: «آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- در یک سخنرانی به مناسبت انتشار گزارش سالانه «آزادی‌های مذهبی در جهان در سال ٢٠٢١»، بر تداوم حمایت کشورش از آزادی‌های مذهبی در سراسر جهان تاکید کرد.

وی با تصریح اهمیت آزادی‌های مذهبی به‌عنوان یکی از حقوق بنیادین بشر که در اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز ذکر شده، از بهبود وضعیت آزادی‌های مذهبی در کشورهایی از جمله مراکش و عراق ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه به وخیم‌تر شدن وضعیت آزادی‌های مذهبی در بسیاری از نقاط جهان همچون میانمار، اریتره، هند، افغانستان، پاکستان و ویتنام اشاره کرد.

بلینکن همچنین افزود در عربستان انجام شعائر و مناسک هر دینی به جز اسلام همچنان غیرقانونی است، چین کماکان به سرکوب مسلمانان اویغور، تبتی‌ها و مسیحیان ادامه می‌دهد و حملات به افراد در مکان‌های مذهبی افزایش نگران‌کننده‌ای به خود دیده است.

گزارش امسال همچون سال‌های گذشته بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط سفارتخانه‌های آمریکا از مقامات دولت‌ها، گروه‌های مذهبی، سازمان‌های غیرحکومتی، روزنامه‌نگاران، ناظران حقوق بشر، اساتید دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و سایر منابع جمع‌آوری شده است.