loader image

جستجو

World leaders pay tribute to Mikhail Gorbachev

والا:
ادای احترام رهبران جهان به میخائیل گورباچف

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «والا» در مطلب تازه خود با اشاره به ادعای احترام رهبران جهان به میخائیل گورباچف،‌ به‌نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد،‌ نوشت: جهان یک رهبر بزرگ جهانی، متعهد و حامی‌خستگی‌ناپذیر صلح را از دست داده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری والا در مطلب تازه خود نوشت: رهبران سراسر جهان امروز چهارشنبه به «میخائیل گورباچف» -رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی- که در سن ۹۱ سالگی درگذشت، ادای احترام کردند.

به گفته «دیمیتری پسکوف» -سخنگوی وی- «ولادیمیر پوتین» عمیق‌ترین تسلیت خود را ابراز کرد.

وی افزود که رئیس‌جمهور در پیامی ‌به خانواده و دوستان گورباچف ​​تسلیت خواهد گفت.

«جو بایدن» تأکید کرد که گورباچف ​​به باز بودن و بازسازی نه به‌عنوان یک شعار صرف، بلکه به‌عنوان راهی رو به جلو برای مردم اتحاد جماهیر شوروی، پس از سال‌ها انزوا و محرومیت معتقد بوده است.

«آنتونیو گوترش» -دبیر کل سازمان ملل متحد- نیز به او ادای احترام کرد: «از شنیدن خبر مرگ میخائیل گورباچف، دولتمردی بی‌نظیر که مسیر تاریخ را تغییر داد، بسیار متأسف شدم. او بیش از هر شخص دیگری کارهای بیشتری برای پایان صلح‌آمیز جنگ سرد انجام داد. جهان یک رهبر بزرگ جهانی، متعهد و حامی‌خستگی‌ناپذیر صلح را از دست داده است.»

«اورسولا ون در لاین» -رئیس کمیسیون اروپا- گوبارچف را یک رهبر مورد اعتماد و قابل احترام خواند. به گفته او، وی نقش مهمی ‌در پایان دادن به جنگ سرد و فروریختن پرده آهنین ایفا کرد که منجر به یک اروپای آزاد شد. این میراث فراموش نخواهد شد.

«بوریس جانسون» -رئیس دولت بریتانیا- گفت که او همیشه شجاعت و صداقتی را که در پایان صلح‌آمیز جنگ سرد نشان داد، تحسین می‌کند. وی به جنگ روسیه در اوکراین اشاره کرد و گفت: در دوران تجاوز پوتین، تعهد خستگی‌ناپذیر او برای گشایش جامعه شوروی نمونه‌ای است که برای همه ما باقی مانده است.

نماینده «کنست ولادیمیر بیالیک یش عتید» در مورد گورباچف ​​نوشت: «من در آن زمان با او در بسیاری از موارد موافق نبودم، اما با نگاهی به گذشته برای همیشه سپاسگزار خواهم بود که وی تلاش کرد به کشوری که در آن متولد و بزرگ شدم، آزادی بدهد. این مرد دنیا را تغییر داد.»