loader image

جستجو

Gen. Mark Millie

صدای آمریکا:
ارتش آمریکا باید برای جنگ‌های پیشرفته آماده شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه«صدای آمریکا» در گزارشی به ‌صحبت‌های رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که درباره آماده شدن برای جنگ‌های پیشرفته بود، پرداخت

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، رسانه صدای آمریکا در گزارشی نوشت: بلند‌پایه‌ترین مقام نظامی آمریکا از نسل بعدی سربازان ارتش این کشور خواست خود را برای جنگ‌های آینده که به گفته او ممکن است به جنگ‌های امروزی شباهت خیلی کمی داشته باشند، آماده کنند.

«ژنرال مارک میلی» -رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا- در سخنان خود تصویری تلخ از جهانی ترسیم کرد که بیش از گذشته بی‌ثبات می‌شود و در آن قدرت‌های بزرگ قصد تغییر نظم جهانی را دارند.

او به فارغ التحصیلان «آکادمی نظامی آمریکا» در وست پوینت گفت که آن‌ها مسئولیت دارند که اطمینان حاصل کنند آمریکا برای آن شرایط آماده خواهد بود.

میلی در سخنانش گفت که امکان درگیری‌های بین‌المللی مهم بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است، نه کاهش.

او گفت شرایط هر حوزه‌ای که در ۷۰ سال گذشته از لحاظ نظامی آمریکا از برتری در آن «لذت» می‌برد، تغییر می‌کند و در واقع در حال حاضر، «در هر حوزه‌ای از درگیری، فضا، سایبری، دریایی، هوایی و البته زمینی با چالش مواجه هستیم».

او گفت که آمریکا دیگر قدرتی جهانی که بدون چالش باشد، نیست و در عوض، در اروپا با تجاوز روسیه، در آسیا با رشد چشمگیر اقتصادی و نظامی چین و همچنین تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی و در غرب آسیا و آفریقا با بی‌ثباتی از سوی تروریست‌ها محک زده‌ می‌شود.