loader image

جستجو

Hacker using laptop on abstract binary code map background. Hacking and phishing concept

هاآرتص:
اسرائیلی‌ها نیز همچون ایرانی‌ها تروریست سایبری هستند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری«هاآرتص» نوشت: پس از چندین حمله به سیستم‌های مختلف ایران و زمانی که ایران متوجه شد اسرائیل و آمریکا علیه این کشور جنگ سایبری به راه انداخته‌اند، تهران شروع به واکنش کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری هاآرتص در یادداشت خود به‌قلم «یوسی ملمن» نوشت: «بنی گانتز» -وزیر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، در سخنرانی چهارشنبه گذشته در کنفرانس سالانه بین‌المللی امنیت سایبری که در دانشگاه تل‌آویو برگزار شد، گفت: «ایران پیشرو تروریسم سایبری است».

او همچنین پس از تهدیدهای مکرر رهبران اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس موساد شروع به تهدید ایران کرد و افزود: «ایران در بعد سایبری نیز به صورت نیابتی عمل می‌کند. نیابتی‌های جدید تروریست‌هایی با صفحه کلید هستند که مانند سایر مبارزان در سازمان‌های تروریستی مجازات خواهند شد.»

ظاهراً هیچ محدودیتی برای میزان علاقه‌ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به استفاده از کلمه «ترور» وجود ندارد. این کلمه به معنای استفاده از خشونت، عمدتاً علیه غیرنظامیان، به منظور ایجاد فضای ترس برای رسیدن به یک هدف سیاسی، نظامی یا شخصی است.

از آنجایی که اسرائیلی‌ها به طور کلی عاشق این کلمه هستند، مشتقات پوچی را به کلمه‌ی تروریسم اضافه کرده‌اند: «تروریسم دیپلماتیک» و «تروریسم قانونی».

هدف این مقامات، سلب حق فلسطینی‌ها برای مبارزه با اشغالگری با کمک ابزارهای دیپلماتیک برای تحت فشار یا تاثیر قرار دادن کشورها جهت تغییر نگرش خود نسبت به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یا ابزارهای قانونی برای شکایت از اعضای ارتش رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی است.

اما این تلاش‌های فلسطینی‌ها تروریسم نیست. کسی که از ابزارهای دیپلماتیک یا قانونی استفاده می‌کند یا حتی خواستار تحریم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌شود، تروریست نیست. او یک دیپلمات است که در واقع از فعالیت‌های تروریستی خودداری می‌کند.

همچنین استفاده از ابزارهای دیجیتال تروریسم نیست. این‌ها وسایلی هستند که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای رایج شده‌اند و برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده می‌شوند. اما آسیب احتمالی دشمن از طریق جنگ سایبری بسیار سنگین است.

جنگ سایبری می‌تواند باعث مرگ صدها هزار نفر شود. اگر سیستم‌های کامپیوتری بیمارستان فلج شود، مردم می‌میرند. به جای شلیک موشک به نیروگاه، کامپیوترهای آن را هک می‌کنند و… اما جنگ سایبری با جنگ واقعی تفاوتی هم دارد؛ جنگ سایبری هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذارد. این جنگی است که از چشم پنهان است و شکافی برای انکار ایجاد می‌کند.

پس از چندین حمله به سیستم‌های مختلف ایران و زمانی که ایران متوجه شد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و آمریکا علیه این کشور جنگ سایبری به راه انداخته‌اند، تهران شروع به واکنش کرد. بانک‌های آمریکا و رایانه‌های شرکت نفت آرامکو عربستان آسیب دیدند. و دیگر روزی نیست که ایران به اسرائیل حمله نکند.