loader image

جستجو

Israel announced Iran's attempt to escape from the return of sanctions

اکسیوس
اسرائیل از تلاش ایران برای فرار از بازگشت تحریم‌ها خبر داد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه خبری «اکسیوس» نوشت: به گفته چهار مقام ارشد اسرائیل، ایران از بیم واکنش بین‌المللی قصد دارد برد موشک‌هایی را که قرار است برای جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دهد، محدود کند.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه خبری اکسیوس در مطلب تازه خود نوشت:  تحویل موشک‌های بالستیک ایران به روسیه می‌تواند ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و فعال شدن مکانیزم ماشه (بازگشت سریع تحریم‌ها) باشد.

در این صورت باعث بازگشت خودکار تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران خواهد شد. چنین وضعیتی برای ایران مشکل‌ساز خواهد بود.
به گفته چهار مقام ارشد اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، ایران از بیم واکنش بین‌المللی قصد دارد برد موشک‌هایی را که قرار است برای جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دهد، محدود کند.

مقام‌های اسرائیلی نگرانند که روسیه موتورهای موشک‌های دوربرد خود را در اختیار ایران قرار دهد که ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

این کشور همچنین نگران است که مسکو به تهران اجازه دهد که آزادی عمل بیشتری در سوریه برای حمله به اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه داشته باشد.
ایران در ابتدا، ارسال پهپاد به روسیه را رد کرد، اما ماه گذشته اذعان داشت که این تسلیحات را قبل از شروع جنگ به این کشور تحویل داده است.