loader image

جستجو

Israel is concerned about tensions between Iran and the United States

ایندیپندنت:
اسرائیل از تنش بین ایران و آمریکا نگران است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «ایندیپندنت» در مطلب خود ضمن اشاره به تشکیل جلسه فوق‌العاده سران دولت یهود درباره بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا، نوشت: اسرائیل به سبب احتمال کشانده شدنش به بحران ایران، در یک حالت انتظار و نگرانی ‌به‌سر می‌برد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه ایندیپندنت درمطلب تازه خود نوشت: «بنیامین نتانیاهو» -نخست‌وزیر سابق اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- ، بحران ایران ـ آمریکا را در برنامه نهادهای امنیتی و سیاسی کشور خود گنجانده است.

وی به عنوان وزیر امنیت با سران این نهادها جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داده و درباره بالا گرفتن تنش میان تهران و واشنگتن، به گفت‌وگو پرداخته است.

نتانیاهو در این راستا به مسئولان دستور داده است تا فعالیت‌های امنیتی را برای پیگیری حوادث درعراق و خلیج‌فارس ادامه دهند و در کنار آن، برای دور نگه داشتن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از حوادث و جلوگیری از کشانده شدن آن به تنش‌های فعلی، اقدامات مناسبی در پیش گیرند.

بنا به گفته برخی از مسئولان بلندپایه اسرائیلی، یکی از اهداف این نشست، بررسی آمادگی‌های دولت یهود در صورت افزایش تنش میان واشنگتن و تهران بوده است.

خبرهای درز کرده از این نشست، حاکی از آن است که روسای نهادهای امنیتی، هدف قرار دادن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را از جانب حملات موشکی توسط شبهه‌نظامیان ایران در سوریه و عراق در آینده نزدیک، بعید دانسته‌اند.

اکنون اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به سبب احتمال کشانده شدنش به بحران ایران، در یک حالت انتظار و نگرانی ‌به‌سر می‌برد.

چنانچه وزیر انرژی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، «یوفال ‌شتانینتس» از کشانده شدن اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به یک درگیری نظامی در صورت بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرده و افزوده است که وی، این احتمال را که ایران پای رژیم صهیونیستی را هم به این ماجرا بکشاند، بعید نمی‌داند.