loader image

جستجو

Israel rejects Lebanese criticism of Shark rig

والا:
اسرائیل انتقاد لبنان از دکل شارک را رد کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «والا» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به اینکه اسرائیل انتقاد لبنان از دکل شارک را رد کرد،‌ نوشت: کشتی ساخت دکل شارک امروز وارد 80 کیلومتری غرب شهر حیفا شد، جایی که لبنان ادعا می‌کند آب تجاری این کشور است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه والا در یادداشت تازه خود نوشت:  یک مقام اسرائیلی عصر یکشنبه به لبنان به دلیل ادعاهایش در مورد دکل شارک حمله کرد و گفت که مخزن شارک کاملاً در داخل آب‌های تجاری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شد.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت: «دروغ‌های لبنان که ناگهان ادعا می‌کند این منطقه مورد مناقشه است، از طریق سازمان ملل قابل رد بوده و با مواضعی که خود این کشور در گذشته ارائه کرده، در تناقض است.

به گفته وی، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اکتشاف گاز در مناطق غیر مورد مناقشه را انجام می‌دهد، اما لبنان این کار را انجام نمی‌دهد و از این فرصت برای بهبود وضعیت شهروندان خود استفاده نمی‌کند.»

وی افزود: دروغ‌ها و تهدیدات علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تلاشی از سوی دولت لبنان برای منحرف کردن توجه مردم این کشور از فساد و غیرشخصی بودن آن‌هاست.

کشتی ساخت دکل شارک امروز وارد 80 کیلومتری غرب شهر حیفا شد، جایی که لبنان ادعا می‌کند آب تجاری این کشور است.

«میشل عون» -رئیس‌جمهور لبنان- تهدید کرده که ورود دکل «اقدامی ‌بسیار خطرناک در یک منطقه بحث‌برانگیز» است.

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت در منطقه مورد مناقشه در واقع «تجاوز و تحریک» است، به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نسبت به هرگونه اقدام تهاجمی هشدار داد.

وی با بیان اینکه مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی جنوبی لبنان ادامه دارد، گفت: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به ثروت دریایی لبنان حمله کرده و یک عمل انجام‌شده را در منطقه مورد مناقشه به لبنان تحمیل می‌کند.

وی گفت: این اقدام بسیار خطرناک است.

«کارین الهارر» -وزیر انرژی- از ورود کشتی استقبال کرد. او گفت: «ما به کار برای تنوع بخشیدن به بازار انرژی و حفظ ثبات و قابلیت اطمینان ادامه خواهیم داد».

«عبدالله بوجیب» -وزیر امور خارجه لبنان- از «عاموس هوخشتاین» میانجی آمریکایی خواست تا ترسیم مرزها را هر چه سریعتر از سر بگیرد و به این موضوع پایان دهد.