loader image

جستجو

Israel resumes exploration of natural gas in the Mediterranean

هاآرتص:
اسرائیل اکتشاف گاز طبیعی در دریای مدیترانه را از سر می گیرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه هاآرتص در یادداشت تازه خود با اشاره به ترس اروپا از کمبود شدید بحران انرژی با تحریم‌های روسیه پس از تهاجم به اوکراین، نوشت: اسرائیل اکتشاف گاز طبیعی در دریای مدیترانه را از سر می گیرد

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در یادداشت تازه خود به‌قلم «اسرائیل فیشر» نوشت: «کارین الحارار» -وزیر انرژی -امروز دوشنبه در خبری در مورد از سرگیری اکتشاف گاز طبیعی در دریای مدیترانه، 6 ماه پس از تعهد به توقف اکتشاف به مدت یک سال، سخن گفت.

به گفته «الحارار» و «لیور شیلات» مدیر کل وزارت نیرو، جنگ در اوکراین باعث شد تا وزارت انرژی ارزیابی مجددی از وضعیت دریافت کند.

تهاجم پوتین به اوکراین و تحریم‌های متعاقب آن بر روسیه، وابستگی اروپا به گازی را که این کشور به این قاره عرضه می‌کند و ترس از کمبود شدید و بحران انرژی را بیشتر نشان داد.

شرکت‌های گاز ادعا می‌کنند که این دلیلی بر نیاز به جستجوی ذخایر اضافی گاز برای صادرات به اروپاست، اما سازمان‌های سبز از الحارار می‌خواهند اکتشاف را از سر نگیرد، زیرا خساراتی که به بار خواهند آورد، بیشتر از مزایای صادرات گاز خواهد بود.

در ماه دسامبر، الحارار در کنفرانس صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر، توقف اکتشاف گاز در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به مدت یک سال اعلام کرد.

در سال آینده، ما بر روی آینده، بر برق سبز، روی بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدید‌پذیر تمرکز خواهیم کرد و در حالی که این کار را انجام می‌‌‌‌دهیم، پیگیری توسعه گاز طبیعی را همانطور که می‌‌‌‌دانیم یک سوخت انتقالی است، کنار خواهیم گذاشت.