loader image

جستجو

Israel is under pressure to support Ukraine1

اندیشکده کویینسی:
اسرائیل بابت حمایت از اوکراین تحت فشار است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در یادداشت تازه خود ضمن اشاره به اینکه اسرائیل بابت حمایت از اوکراین تحت فشار است،‌نوشت: پوتین در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور فلسطین تشدید خشونت‌های اسرائیل در مسجد الاقصی اورشلیم را محکوم کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده کویینسی در یادداشت تازه خود به‌قلم «جیمز ام دورسی»  نوشت: کشورهای غرب آسیا توانایی خود را برای حفظ توازن در مناقشه اوکراین محدود می‌دانند.

برای مثال، تنش‌ها با ایران در سوریه و فلسطینی‌ها در اورشلیم شعله‌ور می‌شود، و روسیه و آمریکا هر دو عدم تحمل را نشان می­دهند.

آمریکا هشدار داده فشار را بر کشورهایی که روسیه را تحریم نمی‌کنند، افزایش می‌دهد، اما هنوز موضع خود را علیه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) که محل زندگی جوامع یهودی اوکراینی و روسی است و شامل الیگارشی‌های مختلف می‌شود، مشخص نکرده است.

در مقابل، روسیه در روزهای اخیر خشم خود را نسبت به دولت یهود آشکار کرده است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) درخواست اوکراین برای فروش تسلیحات و دسترسی به فناوری جاسوسی آن را رد کرده است.

با این حال، کمک­های بشردوستانه به اوکراین ارائه کرده، به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت تهاجم روسیه رأی داده، و امارات را متقاعد ساخته که همین کار را انجام دهد.

با این حال، اظهارات «یائیر لاپید» -وزیر خارجه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مبنی بر اینکه روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده، موازنه مسکو را بر هم زده است.

«آناتولی ویکتوروف» -سفیر روسیه در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، به یک شبکه تلویزیونی گفت که دو کشور «هنوز» دوست یکدیگرند، اما مسکو انتظار دارد «موضع متعادل‌تری» داشته باشد.

«ابراهیم رئیسی» -رئیس‌جمهور ایران-  این هفته هشدار داد که اگر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) علیه جمهوری اسلامی دست به اقدام بزند، نیروهای مسلح او وارد عمل می­شوند.

«ولادیمیر پوتین» نیز این هفته در تماس تلفنی با «محمود عباس» -رئیس‌جمهور فلسطین- تشدید خشونت‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مسجد الاقصی اورشلیم را محکوم کرد.

علاوه بر این، پوتین در نامه­ای به «نفتالی بنت» خواستار واگذاری کلیسای سنت الکساندر نوسکی اورشلیم به روسیه شده است.

این کلیسا که در شهر قدیمی اورشلیم قرار دارد، باید دو سال پیش به­عنوان بخشی از قرارداد برای آزادی یک تبعه اسرائیلی-آمریکایی که در روسیه به اتهام مواد مخدر بازداشت شده بود، به روسیه تحویل داده می­شد.

یکی از مقامات اسرائیلی اذعان کرد: «وضعیت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پیچیده‌تر شده است.»

امارات و عربستان مانند اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، به دنبال ترسیم مسیر مستقلی بوده‌اند و درخواست‌های آمریکا مبنی بر افزایش تولید نفت برای کاهش قیمت‌ها را رد کرده­‌اند.